torsdag

hej hörni! nu har jag inte skrivit något sen i måndags... har inte hunnit riktigt. eller.. inte hunnit är väl att ta i, jag har inte tagit tag i det. Med familjen här och alltid något att göra så blir det svårt o sitta ner och... ja.. orka skriva. Men nu är jag här! Så, hold the presses - allt är lugnt. jag lever fortfarande

Så, igår åkte vi härifrån ner mot Santa Rosa tidigt tidigt - runt 9 på morgonen. Så åkte vi ner mot the Marina och Pier 33 för o ta ut biljetter till Alcatraz. Båten gick tio över tolv och det var så kaaaaallt. sinnesjukt. I Santa Rosa var det varmt men i San Francisco var det jättedimmigt och blåsigt. Usch. Så nästan alla frös under hela dagen. Alcatraz var iallafall riktigt fascinerande. Det är något jag absolut tipsar till er som funderar att åka till San Francisco någon gång under er livstid.

Idag låg vi hemma på baksidan i solen tills ett på eftermiddagen. Sen åkte vi ner till Santa Rosa Plaza igen för o byta lite skor o handla lite ipods o grejjer. Jag köpte ett par converse i tisdags när vi var där. Frida köpte ett par vita och jag ett par svarta. Ville hellre ha vita, men det fanns inga kvar i rätt storlek. Egentligen skulle bara Frida köpa skor, men så sa killen att vi kunde få det andra paret för halva priset, så jag tänkte att jag kunde köpa dom då. Så idag ville jag byta till vita för jag insåg att svarta inte var lika snygga. Hursomhelst, jag visade upp kvittot och sa att jag ville lämna tillbaka dem, eller om det fanns vita så ville jag byta. Han tittade på kvittot o sa att eftersom mina skor var "Half off" så var det ett slutet köp och kunde inte bytas. Jag sa att det hade jag ingen aning om, det var det ingen som sa till mig när jag köpte dom. Han svarade att den killen var ny. Jag sa att det inte var mitt problem, utan deras och jag ville byta mina skor. De var oanvända och jag hade ett gällande kvitto. Tough luck för er då.
Hur som, Frida berättade sen för mig att hon tyckte synd om honom för han såg rädd ut eller nåt. Kanske ledsen. haha jag kan förstå det ändå, det är inte lätt o bli tilltalad sådär från en kund, men ändå lixom, jag måste ju stå på mig - kunden har alltid rätt ;) (fyfan vad det inte stämmer...)
Han vek sig iallafall och hittade ett par vita skor som jag bytte. yeeey

Imorgon åker vi in till San Francisco för o shoppa hela dagen. eller.. kanske inte hela dagen då. men mycket iallafall. o blir det inte fint väder så hoppar jag från golden gate bridge.

Thats all folks! jag ska lägga upp lite bilder från Alcatraz när jag hinner. Pappa tog alla foton så han måste skicka dom till mig först.
tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback