those last three days

efter en ytterst spännande kväll (som jag givetvis spenderade ensam i vårt gigantiska vardagsrum med ett äpple - jag sprang idag - och ett glas vatten) och tittade på Oscarsgalan ligger jag nu i min säng och märker till min förvåning att jag är hungrig. fan. jag får fortsätta o vara hungrig tills imorgon bitti då jag kan äta min älskade gröt med applesauce. gott!
hur som: jag har nu spenderat fem underbara dagar inomhus (eftersom vädret i Kalifornien tydligen inte alls skiner som i LA hela tiden - utan har bestämt sig för att i Santa Rosa ha spöregn, vind och dimma konstant i en vecka) med Nathan och märkte för en 20 minuter sen eller så att Garrett och Colin kom hem. Garrett åker iväg imorgon bitti vid 5 så nu har jag TRE underbara dagar med BÅDE Nathan och Colin!
Visst - att vara ensam med en bebis är jobbigt, men det är en fjärt i rymden jämfört med att ta hand om en ett åring och en fyraåring. jag kommer seriöst dö. Sist jag tog hand om båda två under en längre tid var det 2 dagar och då ville jag ta livet av mig själv. Jag kan inte neka det: Colin retar gallfeber på mig. Han tjatar konstant om sitt jävla godis och kakor och kex och tårta. Socker ska han fanimej jämt ha.
"does this have sugar in it?"
FAN VET JAG - ÄT DET BARA UNGJÄVEL! ... vill jag skrika men jag säger bara snällt:
"Ja". även fast han äter ett äpple. Jag ska testa att inte ge honom något godis.
Julie har fått in honom på vanan att varenda gång han bajsar får han godis.
whoopiedoda - grattis. hur jävla svårt är det att bajsa? sen ska han ha en kaka för att han har varit "duktig pojke" och sovit. (fast han sover aldrig, men han har "privatetime" - vilket innebär att han är på sitt rum och leker i en kvart... OCH DET FÅR HAN GODIS SOM BELÖNING FÖR!) ibland undrar jag deras uppfostringsstrategier. när jag var liten fick jag femton kronor på en lördag för att gå ner till tobak och handla lördagsgodis. inte fan fick jag godis för att jag bajsade. eller en tårtbit för att jag lekte snällt på mitt rum med mina syskon.
En gång fick Colin tillochmed godis - förbered dig - TILL FRUKOST!
"mommy, i ate all my dinner" (han menade nog breakfast)
"ooh.. no you didnt colin"
"oooh. can i have som einstein candy?"
"you can have some when you finish your breakfast"
lixom... VA? hade jag varit hans mamma så hade jag blågarvat o sagt: YEAH in your dreams pal.
OFTA man ger sin 4åriga son godis till frukost! jag menar: HALLÅ? Earth to Julie - har du läst NÅT om fetman bland amerikanska barn som bara växer och växer? Varför tror du det sker? För att föräldrarna ger sina barn frukt? Newsflash! I dont think so!

oj.... vad jag avreagerar mig. frustrerad över att inte ha haft något vettigt sällskap på ett bra tag. känner mig isolerad och trött och irriterad, och den här veckan kommer bara bli värre. Jag kommer irritera ihjäl mig på Colin.
Men han kan glömma det där med godis. gråta får han göra om han vill. godis får han inget av mig. inte ens om han bajsar. han kan få ett äpple istället..


Kommentarer
Postat av: thompa

inte konstigt att den där ungen är hyperaktiv när han får sådär mycket godis. föräldrarna är ju uppenbarligen också less på honom eftersom de mutar honom med socker. fortsätt ge honom äpplen och säg att det är bra socker, för det är det ju.

du är så duktig elin!

2008-02-25 @ 13:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback