New York City and San Francisco

hej allihopa!
jag har inte skrivit i bloggen på en hel vecka :P hah. men har en ganska bra förklaring till varför. Veckan i NY var ... typ allt! Skittråkigt, roligt, jobbigt, lugnt, stressigt. Vi hade massa lektioner med en jättehärlig lärare; Nancy Arthur som är en gammal lärarinna för småbarn. Hon var jätteduktig och himla rolig så lektionerna med henne gick ganska fort ändå. Hela klassen bestod av massa tjejer som skulle till Kalifornien, varav ungefär hälften skulle till San Francisco! 
 
I fredags åkte vi från skolan ute på Long Island vid halv tio på morgonen. Vi kom till flygplatsen La guardia vid elva och planet skulle inte gå förrän runt fyra. Som tur var så var vi en massa tjejer så vi underhöll oss själva :)
det häftigaste någonsin måste ändå vara när vi satt på planet. Jag satt allra längst bak i planet med ett par tyska tjejer, när jag ser en kille gå o sätta síg i första klass. Han ser ruskigt lik någon så jag sitter o tänker på vad killen heter. Efter ett tag kom jag på hans namn; Tommy Lee. Han var skitlik honom verkligen!
och... det VAR Tommy Lee. och han var astrevlig! astufft. hur ofta åker megarockstjärnor samma plan som en själv lixom? helt otroligt.



jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. det är så mycket nya intryck, så många nya människor och ett heelt nytt ställe (och San Francisco är inte litet kan jag tala om).
Igår var vi på en baseballmatch med familjen. Joe (den äldsta sonen) förklarade spelreglerna för mig. men jösses amalia var krångligt det var!
"If you get three strikes, that´s one out, and when you have three outs from each team it´s an inning, and you play for nine innings and then you see which team has most points and that team wins!"
vi får väl se hur väl jag minns det där nästa gång.... :)
Tydligen så spelar en av världens bästa baseballspelare för San Francisco Giants; Barry Bonds. Han har gjort runt 761 homeruns i hans karriar så han är "The Homerun King". haha nice :)
dessvärre så spelade han inte igår.. bummer..
 

btw, jag vill tipsa om Skype till mina vänner :) det är ett program som gör att man kan prata i telefon över internet! helt gratis. det är jättebra verkligen. Ni som har det kan adda mig på elinberzelius, och ni som inte har det får helt enkelt se till och skaffa det :) allt man behöver är ett headset med en mic :)

min adress i SF är:

Elin Berzelius
c/o Markus/Zintl
1243 15th Avenue
94122 San Francisco, CA
USA

för er som känner för o skriva eller whatever ^^

jag ska försöka lägga in bilderna från New York och härifrån så snart som möjlig men jag kan inte hitta min dumma kamerasladd :) får kanske köpa en ny om jag inte hittar den, jag vet inte..

puuss


Kommentarer
Postat av: Maria

haha elin du har redan börjat säga "bummer" du kommer bli en sån hippe! luv it :D
jag vill också att du ska shoppa-i Täby centrum-mig mig!
ihi.
kul att du trivs! du kommer bli så internationell ;P
puossos


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback