in theory

jag gjorde teoriprovet igår. Tog bilen till DMV (=department of motor vehicles)
det är ganska ironiskt att jag körde olagligt till ett av de ställena man verkligen inte borde köra olagligt. eller bara korkat, jag vet inte.
hur som - jag fick ta en nummerlapp o fylla i massa papper och visa mitt pass, mitt internationella körkort, mitt I-J formulär som man får när man kommer in i landet - och VERKLIGEN inte tappa bort, och när jag var klar med allt detta fick jag sitta o vänta på en benig liten stol mitt i airconditionen i minst en timme. Så när jag blev uppropad att göra provet var jag kall och hade jätteont i rumpan efter den obekväma stolen...

(herregud Nathan skriker som en jävla dåre. jag känner för o gå upp o skrika "håll käften" åt honom. Eller bara säga åt Garrett att gå ifrån sin jävla dator och jag vet inte... kanske ta upp sin son och hålla om honom?)


Så sen fick jag stå i kö (ännu längre!) och såklart ta ett kort (som jag såklart inte ser helt jävla klok ut på) och sen fick jag ett papper att fylla i. 36 frågor varav man får ha högst 6 fel för att godkännas. Gissa vad jag fick?



 

30! hell yeeeah rätt på pricken pyyysen. tydligen ska det ta en halv evighet att boka uppkörning så antagligen kommer jag inte kunna köra upp förrän i april.. vilket betyder att jag kommer köra olagligt när min familj är här. men strunt samma. om jag blir stannad får jag visa mitt internationella o spela dum helt enkelt. den funkar alltid.

nu är Julie hemma med kinamat. sen ska jag träffa Fia ikväll.
och skriva ut directions till hårsalongen jag ska till imorgon. alldeles för tidigt. usch. och sen ska jag jobba imorgon.. nej usch. orka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback