lite trött blir jag allt

jag måste erkänna att jag är lite irriterad och besviken just nu på min förra chef. Min sista arbetsdag på Bygma innan jag åkte till USA sa han att jag är välkommen tillbaka när som helst. Så i typ april mailade jag honom och berättade när jag skulle komma hem och att jag inte har någontin planerat för hösten och att jag gärna kommer tillbaka och jobbar och han svarar att de gärna vill ha tillbaka mig och att vi skulle prata mer om det ju närmre vi kom. Så jag har mailat honom lite då och då för o försöka uppdatera allting och han har varit dålig på att svara. Så för 2 veckor sen skickade han schema för 2 veckor i sommar som jag kunde jobba. i Juli. Jag skrev tillbaka ett mail att jag inte är hemma i Juli, kommer hem i slutet av augusti och att jag givetvis letat efter ett heltids - åtminstone deltidsjobb i höst. Två veckor gick och inget svar.

Så igår mailade jag igen för jag börjar bli rätt irriterad över jag inte får reda på någonting.

-   Hej Niklas! Ledsen att jag mailar igen och tjatar, men det börjar dra ihop sig nu tills jag kommer hem och jag måste verkligen veta vad jag ska göra i höst. Jag har kommit in på en utbildning på Södertörn som jag måste tacka ja till om jag inte har något annat jobb. Jag vill hellre jobba ett tag innan jag börjar plugga och allra helst vill jag självklart jobba på Bygma! Jag saknar er alla jättemycket och har trivts hos er ända sen jag började så självklart vill jag komma tillbaka och jobba hos er. Det känns lite jobbigt för mig att jag inte får något svar från dig, speciellt när du skrev och gav mig 2 veckor i sommar då jag inte ens är hemma och nu inte fått något svar på 2 veckor. Så snälla - hör av dig! Annars måste jag börja leta annat jobb eller tacka ja till utbildningen och som sagt, jag jobbar hellre hos er! Dock inte extra.

Varma hälsningar från Elin
---------------------------------------------------------------------------
Hej Elin!
Jag har inte uppfattat att du ville ha heltidsjobb i höst!
I dagsläget har jag inte någon heltidstjänst över!
Givetvis kan vi ordna extra jobb som jag uppfattade från början men det är också allt i nuläget!
Ha det gott i värmen!
---------------------------------------------------------------------------

Okej då måste du nog ha missuppfattat det för jag tycker jag var ganska klar från början vad jag var ute efter. Men har du ingen plats så har du ingen och det är väl inte mycket att göra åt. Jag hörde från Therese att någon i kassan funderade på att gå ner i deltid.. så om du får reda på att någon vill skära ner på tid eller om någon ska sluta så kan du väl försöka ha mig i åtanke och höra av dig?

MvH Elin


Är det bara jag eller är det inte rätt taskigt och opoffessionellt? aja blir väl till o söka andra tjänster då..


Kommentarer
Postat av: Sophia

Tror inte han vill vara taskig, utan att det är så det är bara :(

2008-06-28 @ 17:17:34
Postat av: elin

nej jag tror inte han menade att vara taskig heller, men han måste ju vetat att han inte hade någon plats redan i april och jag tycker han kunde ha sagt det då istället för att ge mig falska förhoppningar. Och att jag nu helt kaotiskt försöker hitta ett jobb..

2008-06-28 @ 19:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback