hur RAR får en gammal dam vara?

Ni vet att jag har haft en helvetesvecka eller hur? Jag har tjatat om det rätt mycket. Och Julie har varit väldigt förstående att jag har haft det tufft på sistone, och samtidigt har jag varit väldigt förstående över hennes situation som är att hennes farmor är sjuk i cancer (de fick svar från biopsin idag) och hon har ingen annan än Julie att förlita sig på. Vilket sätter Julie i en knivig situation då hon jobbar fulltime och har två småbarn vilkas liv hon vill vara så envolverad i som möjligt, med en man som inte hjälper till en enda minut mer än vad han verkligen behöver. Så självklart hjälper jag Julie så mycket som jag bara kan - även fast jag jobbar bra mycket mer än vad jag blir betald för.

Så idag kom Julie hem och alldeles nyss kom hon in i mitt rum och gav mig ett kuvert - från hennes farmor!
Såhär stod det:

Elin,
Thank you for all extra in taking care of my precious two little ones.
Let yourself a manicure or what ever is something you special want
that is extra.
Enjoy and thanks a million!!
Grandma Lenore.


Julie blev så förvånad när jag berättade (för länge sedan) att jag aldrig har gjort en manikyr att hon berättade det för Grandma Lenore som tyckte att jag förtjänade en. Hon bifogade 20 dollar i kuvertet.
Så himla rar gammal dam att jag blir tårögd! Och tänk att hon kommer gå bort inom ett par månader.. fruktansvärt sorgligt. Själv hoppas jag att jag kan få träffa henne innan jag åker hem. Hon verkar så himla mysig.

Kommentarer
Postat av: malin

gud vilken underbar människa! såna borde det finnas fler av!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback