girls nights in

såå. I fredags hade jag typ världens softaste dag. Jag hade sovmorgon till 1 och började "jobba" direkt när Julie kom hem med killarna från swimclass. Vi gick o la dom direkt och sen spenderade jag kanske en timme med att vika tvätt och städa rent i köket och vardagsrummet. Lite småplock sådär. Sen satt jag mest vid datorn och väntade på att klockan skulle bli 5 då jag skulle "sluta jobba" (som om jag ens hade börjat jobba). Jag väckte killarna klockan 5, Julie kom precis hem från sin lilla ärenderunda och hon tog över direkt. Så jag var "on call" i 4 timmar medan killarna sov typ. det var min arbetsdag. Jag skulle inte banga på o ha så varje dag.
Tidigare när jag höll på o vika tvätt ringde Fia för o påminna mig och fråga om jag kunde komma till henne ikväll. Hennes värdfamilj skulle åka till NY senare under dagen och hon var ensam hemma o tänkte att vi kunde ha en tjejkväll med hot tub bad och bara chill. Så jag frågade Julie om jag kunde låna bilen och hon sa ja. Hon ringde Garrett för o se till att han var hemma från jobbet i tid med bilen och han sa att han skulle vara hemma till 6 (jag behövde åka runt 6.30).
Självklart så var han inte hemma förrän vid 7 och jag åkte hemifrån 7.05.

Vid halv åtta var jag hemma hos Fia som hade hot tuben på och maten klar :) Underbara människa. Efter en jättegod middag - flygande jakob - bytte vi om till bikini och tog med en flaska vin o satte oss ute i hot tuben.

      


3 timmar och en flaska vin senare går vi och lägger oss och Fia är så rar och låter mig sova ända till klockan 8 morgonen därpå. gah.
Hon släpar med mig till hennes gym där jag för första gången kör ett spinningpass och jag skojar inte när jag säger detta: jag har aldrig aldrig aldrig i hela mitt liv haft så ont mellan benen som under och efter detta pass. Även nu gör det så sjukt jävla ont. Hur klarar folk av att sitta på denna cykelsadel och trampa som en dåre en timme i sträck, vecka efter vecka? Jag höll på o dö.
Efter spinningpasset (då jag var gaanska redo att åka hem och svimma ett tag) ska vi köra poweryoga. Är det bara jag som förknippar yoga med något lugnt och harmoniskt (=enkelt)? Nu var det här iochförsig poweryoga så det borde jag ju ha fattat men GAH vad det var jobbigt. Mitt underliv hade redan dött, little dit i know att mina armar också skulle dö. åh fy satan. det gör så ont att jag vet inte var jag ska ta vägen.
Efter en timme yoga var vi tack o lov färdiga med träningen för dagen. jag var seriöst nära på att ge upp under första halvan av yogan och bara gå ut o ställa mig på löpbandet istället. Jag är så svag i mina armar!

Hur som, efter gymmet åkte vi hem till Fia och spenderade resten av dagen i solen vid hennes pool. Det var helt underbart skönt. Sinnesjukt varmt dock så tack o lov för poolen. Vi låg där och läste och pratade och åt körsbär och mandlar och bara levde.

Vid 6 var det dags o äta middag och vi letade lite i frysen vad det fanns hemma (hennes värdfamilj hade typ inte lämnat någon mat hemma alls - hygglo) men vi hittade nån typ av kött och potatis. Så vi hittade på lite. Stekte köttet i vitlök och olja och stekte potatis i olja och nån sorts grönsak som jag just nu inte kan komma på vad det heter..
Det var faktiskt jättegott! Potatisen hade kunnat vara godare och köttet hade kunnat vara lite saftigare men på det stora hela vart det faktiskt gott :) Vi gjorde en sallad till och drack lite mer vin. Kvällen avslutades med en film och ännu mera körsbär och vid elva åkte jag hem.

Idag har jag (som ni kanske har förstått) träningsvärk ungefär överallt  och har inte gjort något alls. Vaknade såklart kl 7 av barnskrik. Jag drömde förresten att jag var hemma och hade världens fest. Kim Kardashian var där och sjöng (väldigt falsk kan jag tillägga) så Celine Dion fick hoppa in och hjälpa till. Sen kom Tina Turner och Beyoncé upp på scenen också. Det vart ett himlans party

         

   










Kommentarer
Postat av: Anonym

först vin o sedan bilkörning????

orolig mams

2008-06-16 @ 03:44:52
Postat av: elin

äh. bara ett glas. och flera timmar innan jag körde bil hem.

2008-06-16 @ 05:28:29
Postat av: Anonym

hänger den gamla bikini toppen med fortfarande???

mams igen

2008-06-16 @ 05:30:34
Postat av: Anonym

glömde...kommer du att träffa Sofie idag/imorgon

eller?

mamsen

2008-06-16 @ 05:31:45
Postat av: elin

nej.. hon har inte hört av sig så jag antar att det inte blir av.. jag jobbar ju i veckan och kan inte åka ner till SF

2008-06-16 @ 06:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback