laundrynight

hejhej. jag tänkte recappa de senaste dagarna här nu som jag inte har hunnit skriva så mycket om, med början av 4th of july.
4e juli är deras nationaldag eller Independence Day som det heter här. "The day we kicked the shit out of the british" som en kille så fint formulerad det. Fias och min plan var först att ta bilen och åka ner till San Francisco och gå ut på en klubb och dansa hela natten och sen sova på ett hotell för att åka hem dagen efter. Men som tidigare påpekat, vi klantade ju till oss och glömde boka hotell i förhand så det gick ju i stöpet. Däremot ska vi dit nu i helgen då Fias kompis från Seattle kommer hit och hälsar på.
Så istället för att åka till SF så tänkte vi att vi stannar här istället, ser på fyrverkerierna (vi har ju faktiskt en fantastisk utsikt från baksidan på huset), lagar en god middag, tar bilen antingen ner till Santa Rosa Downtown eller Healdsburg och hittar någon bar att hänga på och sen en taxi hem.

Så, vi börjar laga middag. Vi hittade stek i frysen, potatis i kylen och massa grönsaker så vi tänkte grilla och göra ugnsbakade potatisklyftor och jag måste säga: Fia och jag är de bästa svenska kockarna i Santa Rosas historia - HANDS DOWN! Så gott det bleeev. jag blir hungrig av bara tanken på hur gott det var.
kolla själva. KOLLA:



mästerkockarna i farten i tell you!

så. efter maten (mätta och väldigt glada) hoppar vi in i varsin dusch och möts nere i Julie och Garretts badrum som är stort och rymligt med dubbla speglar så man slipper trängas :) Lyssnar på lite partymusik och öppnar blindsen till fönstret för o hålla utkik efter fyrverkerier. Sen när vi är klara hoppar vi in i bilen och kör upp till Healdsburg. Hittar en bar där vi sätter oss och beställer varsin Margarita. Jag säger det, jag kan inte dricka Margarita.. tequilasmaken är bara för.. urk. det går bara inte. men den gick ner iallafall :) Efter en stund på den baren (som egentligen var en restaurang med en bar) gick vi till en annan bar (som faktiskt var en bar) där vi träffar Jenna - Fias granne som är typ 22 - och hennes kompisar på baren, bl a Derek som bjöd oss till hans fest i Cloverdale dagen efter. Så vi stannade där en stund och pratade med lite folk men sen tröttnade vi och åkte hem. Jag körde faktiskt, även fast jag hade druckit en margarita, men det var ett par timmar tidigare och jag kände att det var okej. Fast jag borde givetvis inte ha gjort det, det är aldrig smart. Men nu gick det bra som tur var.
så kom vi hem och gick i la oss.

lördag vaknar Fia tidigt och jag sov Ü. Big surprise. Men så vid... tolv (?) vaknar jag och vi äter frukost ute i solen. Sen lägger vi ut soffkuddar och ligger och solar. Det var så sinnesjukt varmt så jag var tvungen att gå in typ var femte minut och hämta andan. Det var nästan så man fick lite solsting. När vi var klara med solen så bytte vi om och åkte till gymet för o träna. en och en halv timme senare duschar vi och åker in till Plaza för lite sen lunch och shopping :) he he. så det var härligt. Vi kommer hem runt 6 tiden på kvällen och Derek som bjöd oss på festen hör av sig och tycker vi ska komma. Fia är taggad men jag var bara helt färdig. Massa sol, träning och shopping.. jag var död. Så jag var tråkig och bangade och somnade gott i min säng klockan 10. Fia däremot är partyprinsessa och tar sin lilla bil och åker till Cloverdale.
vid halv ett får jag ett sms från Fia:
"im so drunk. but it´s fun! I think i will sleep at jenna´s house because I can´t drive. love you"
på engelska skrev hon antagligen för att det är lättare med t9 än att behöva knappa fram alla bokstäver.. speciellt när man är packad också. Så jag skrattade gott och hälsade godnatt och att det bara var att ringa om det var något.
så jag somnade om och sen vaknar jag igen vid halv 4 då Fia ringer och säger att Jenna hade åkt hem och hon visste inte om hon borde sova på soffan hos Derek eller inte. Så jag sa att om hon ville att jag hämtade henne så gör jag gärna det, hellre det än att hon sover hos någon hon knappt känner. så jag kör upp till Cloverdale och det är helt sjukt vad långt det var. Jag trodde det var typ bara 5 minuter från Healdsburg eller något! haha boy was I up for a surprise!
Så jag kommer fram och träffar några grabbar på uppfarten till huset och ut kommer Fia och går nästan förbi mig innan hon upptäcker att det är jag och kramar mig och skriker "EEEELIN!". haha. så vi står där och snackar lite en stund med henne nyfunna vänner som var jättetrevliga och sen åker vi.
En kille skriker "I LOVE SWEDEN!"
jag svarar: "I DO TOO!".
killen skriker igen: "FUCK NORWAY!"
haha. så vi kom hem vid 5 på morgonen och Fia går upp i gästrummet och jag antar att hon däckade ganska fort. Jag med. Imorse vaknade vi och åt frukost i min säng, kollade lite på TV sen drog vi oss igen vid halv 2 uppåt Cloverdale för att hämta Fias bil. Hon skulle jobba idag klockan halv 4 (jag undrar hur det gick ha ha). Själv åkte jag faktiskt till gymet (trots min fruktansvärda träningsvärk) och körde en timme på löpbandet, 30 minuter styrka på ben, armar och rygg samt 30 minuters stretch. Jag kan ju säga att jag var rätt död efter träningen men annars kändes det väldigt skönt att få jobba bort lite fläsk Ü.

så, sen när jag kom hem hoppade jag in i duschen och sen satte jag igång med...
tvätt! jajamän! tvätt minsann. (hör på den morsan!).



jag menar, it was about time! tre loads blev det. phew. (= mycket vikning and putting away)
jag höll på o få slut på rena trosor så jag kände att det var nog läge på o tvätta lite.

imorgon har jag stora planer minsann. jag ska sola, åka till postkontoret och träna!
och handla! Handla ska jag göra. Har nästan inget mat hemma. potatis, grönsaker och massa andra saker. får ta o skriva en lista. Men det gör jag imorgon. Nu ska jag sova.
puss och godnatt på er!






Kommentarer
Postat av: Anonym

duktig tjej:)

mams

försiktig med solen:(

2008-07-07 @ 13:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback