IMA PROUD MAMA!

min dag har varit ratt soft idag. jag klagar inte. borjade inte jobba forran tolv, eller nej halv tolv forresten - Julie andrade sig igarkvall. Sa jag gick upp i tid o la mig ute i solen faktiskt, vilket var valdans skont. dock ar det lite foggy eller rokigt eller nagot men det var ratt bra anda for da skiner inte solen lika starkt och jag far inte solsting. funkar for mig.
hamtade colin vid 12.30, akte hem o fixade lunch for den lille apan. Sen gick de bada o la sig.. och jag? Jag chillade i tre hela timmar. fabolous. Fanns inte en enda sak o gora i hela huset, det ar det jag alskar med dessa torsdagar. Da Stadarna kommer hit. ha haha de stadar overallt o jag behover inte gora ett dugg. forutom tvatten men den gjorde jag igar (taktiskt lagt). sa idag fick jag chilla. nojd.

Under tiden da killarna sov sa kom ett paket till dorren ochh jag antog direkt att det var Colins flygplansleksak som hans farfar skickat fran North Carolina som Colin har tjatat om varenda dag, varenda timme, varenda minut i en hel vecka nu och jag och Julie har bett till varandra "snalla snalla, gor sa att planet kommer idag". Sa idag kom det antligen! Jag tog ur det ut kartongen, satte ihop alla delar och stallde upp det fint pa vardagsrumsgolvet sa han skulle se det sa fort han kom ner. Vid 5 vackte jag killarna och tog ner de till vardagsrummet och det tog en liten stund innan Colin sag det. Han pratade med mig och jag sa "Hey Colin check the floor". Han fick syn pa planet och skrek: MY AIRPLANE!! han var saa glad! Julie och Garrett var pa middag med nagra jobbarkompisar och skulle inte komma hem forran vid 8 sa jag fick aran att laga mat till killarna. Vilket inte direkt var nagon utmaning, jag gjorde pasta och kyckling. Med lite morotter.
Jag har upptackt en sak som Julie gor nar hon ger Nathan mat. Hon skar upp allting pa samma gang och ger till honom. Sa han har allt pa samma gang; pasta, kyckling, gronskaker - vad det nu ar hon ger honom. Saken ar den, att han ater saklart bara det han tycker ar godast, i detta fall pastan och ror inte ens gronsakerna. Jag a andra sidan (som helt klart ar ett geni nar det galler barnuppfostran) gav honom sma bitar av morotter forst, sen kycklingen och allra sist pastan. Da ater han iallafall allt! Och Julie fragar alltid sig sjalv varfor han aldrig ater. i do wonder. med mig ater han iallafall allt

Fast aven om Nathan ar latt att lura i mat i sa ar Colin lite mer av en utmaning. Vi har haft ett par tantrems vid matbordet han och jag...idag chockade han mig! Han at jattemycket kyckling och bad om MER (hander aldrig) och nar jag sa at honom att om han ater tre skedar pasta och tva av de 5 morotterna som var kvar sa kunde han fa ett par jellybeans till efteratt. Och vet ni vad han gor? Han ater upp ALLT! All pasta, och ALLA morotter!! snacka om att jag blev forvanad!! och STOLT! som en jakla tupp!!! och som gradden pa moset, vet ni vad han gor sen? HAN TAR UNDAN TALLRIKEN EFTER SIG! OCH SIN MUGG!!!
alltsa jag holl pa o svimma av stolthet. borjade nastan grata. Jag bara kramade och pussade pa honom och upprepade hur stolt jag var for jag kunde knappt fatta att det var sant. och han var sa sot. tackade for maten, mjolken och jellybeansen separellt. Alltsa ALLT detta utan att jag behovde tjata. alltsa, UTAN att jag ens behovde namna det!
IMA PROUD MAMA.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ser, allt detta påpekande för honom i 7 mån.ger till sist resultat.Dags att börja med Garrett?!?!

Smart drag med Nathans mat. Har du tipsat Julie?

mams

2008-07-25 @ 10:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback