For you, a thousand times over

jag har sett klart The Kite Runner och har den senaste timmen forsokt plura ut ett satt att uttrycka vad jag tyckte om den. for jag ar helt arligt speechless. Jag vet inte hur jag ska beskriva den. Forutom att jag grat som en babis igen och att jag DEFINITIVT rekommenderar den. Plus att jag funderar att kopa bade boken och filmen online just nu bara for att kunna borja lasa boken utan att faktiskt aka till en bokhandel.

Filmen ar sa vacker, hemsk och sorglig. Jag far nastan ont i hjartat av sjalva tanken pa filmen. Jag alskar ocksa att den inte ar precis som vanliga hollywoodfilmer. Den utspelar sig i Afghanistan pa 70talet, de pratar arabiska (subtitled engelska saklart) och det var inte en enda skadespelare som jag kande igen.
AH sa underbar film! Jag vill se den igen. Nu med en gang typ.

gud jag borjar nastan grata igen. Nagot annat jag alskade med filmen var de tydligt sjalvklara symboler for andra handelser. En liten handelse i filmen betyder clearly nagot annat i den stora bilden, budskapet av filmen. Men jag ska inte saga vad. Ni far se filmen sjalva.




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vi har filmen hemma via netflix nu. Kanske ska passa pa att se den innan den ska skickas tillbaks. Dock later den lite trakig :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback