nytt i mitt liv:

* Säsongspremiären av Lost var underbar. Nu väntar den fjärde säsongen. Varje torsdagskväll sitter jag bänkad i min säng, slår på ABC channel 7 klockan 9/8 central. aah ♥

* Efter Lost upptäckte jag att Eli Stone också hade säsongspremiär. Första säsongen. Den handlar om en advokat som helt plötsligt upptäcker att han hör musik som ingen annan hör. Till tonerna av George Michaels Faith. Han går till olika doktorer och får svaret att han har drabbats av en aneurism - en ministroke i hjärnan. Detta förändrar såklart hans liv drastiskt blablabla. Men jag gillade den! Den var kul och hade ett fint budskap.

* Josefine Nyström (eller Fia som hon kallas.. Eller Thea som Julie trodde att hon hette) var kompis med Jovana (Julies förra au pair) och hon ringde mig häromdagen för att svara på mitt mail. Vi ska ses nu i helgen. Hon var jättetrevlig över telefon. Ska bli kul att få prata med någon annan än 30+are och småbarn. Inte för att jag inte gillar Julie och Garrett och pojkarna, men efter ett tag så behöver man lite kompisar, you know.

* Jag frågade Julie om det fanns någon möjlighet om jag, Malin och Malins kompis Annika kunde få låna deras bil och bila ner till LA, eftersom de inte är hemma. Plus att vi slipper betala dyra pengar på att hyra bil. Hon sa att hon hade tänkt tanken själv och skulle prata med Garrett. Hon visste inte om de ville ha så många miles på bilen, och ärligt talat så fattade jag inte riktigt vad hon menade :) Men jag förstår verkligen också om de inte vill låna ut den. Jag menar - det är en sjukt fräsch Toyota Sienna, och vi är 3 20åriga tjejer. Inte för att vi inte är ansvarsfulla (kan iofs inte tala för Annika, men vad jag har hört från Malin verkar hon schysst) - jag och Malin tar alltid ansvar :)

* I samband med att jag frågade om bilen berättade Julie en historia. När Colin var 3 månader hade hon, Garrett och Colin åkt iväg från huset. Hon hade en 2år gammal bil som hon älskade. Garretts vän Gup (jag fick fråga två gånger om han verkligen hette Gup. Hur kan man heta Gup?) frågade Garrett om han kunde få låna Julies bil, Garrett sa ja (berättade ingenting för Julie) och Gup tog Julies nyckelknippa. En vecka senare har Gup fortfarande bilen (Varken Julie eller Garrett visste om detta), och han stannar förbi deras hus för att hämta nånting. Han lämnar bilen på (för att behålla värmen) öppen och med nycklarna i. Fem minuter senare kommer Gup ut och upptäcker till sin förvåning att bilen inte står där längre. Hm, någon har stulit bilen. Chockerande. Den här nyckelknippan som bilnyckeln satt på (som självklart blev stulen den med iochmed att den satt i bilen) fick Julie av sin mamma när hon var 16. Hennes mamma dog 4 år senare i bröstcancer när hon var 36 år gammal.
Så, jag har ju rätt mycket förståelse om de inte vill låna ut bilen.

* Jag har försökt föra över mitt gymmedlemsskap från YMCA Stonestown i San Francisco där jag tränade när jag bodde hos Colby, hit till Sonoma County Family YMCA i Santa Rosa men av nån dum jävla anledning så tar det forever för dom att fixa det. Varför kan man bara inte gå med i The YMCA och träna på vilken facilitet som helst? Som Friskis o Svettis. Måste det vara så komplicerat? Jag vill ju bara träna.
Born and raised, som Julie säger. Santa Rosans Born and Raised ska man hålla sig undan.
Igår ringde Joe, nån chef eller nåt på YMCA Santa Rosa och sa att avgiften för varje månad är 42 dollar (3 dollar billigare än SF), men jag måste betala en intuitionfee på 100 DOLLAR! Är han seriös?
1. Jag betalade 75 dollar som intuitionfee när jag startade första månaden i SF
2. 100 DOLLAR! Det är fan ett rån!
Så jag berättade det för Julie, som också tyckte det verkade sjukt skumt, och hon ringde Joe och snackade till sig ett reducerat pris till mig. Nu ska jag lämna in några papper och fylla i någon ansökan om reducerat pris eftersom jag tjänar så lite pengar. Fantastiskt. Om vi kunde bevisa att jag tjänar 157,59 dollar i veckan så får jag nedsatt pris till 25 dollar i månaden! Jo jag tackar jag. Julie är helt otrolig.

* Idag ska jag jobba en timme för Julie ska till doktorn och få resultat om hon har är likely att få bröstcancer, eftersom hennes mamma fick det och dog så ung.

* Jag vaknade för drygt 3 timmar sen och har fortfarande inte satt min fot utanför sängen. Klockan är 3PM och jag har inte ätit frukost. Om en timme ska jag jobba.

* Jag vaknade halv fem imorse och märkte att min TV stod på och jag hade fortfarande mina kläder på. Däckade väl där runt tio eller nåt.

* Igår morse var jag inne och kikade på Colby´s facebook och tittade på lite bilder på barnen och så. Jag såg en bild på henne och David från julen och tänkte att de ser så himla trevliga ut, men det var en helt annan sak när jag var där. Så jag kom och tänka på när jag först blev matchad med dom, och hur jag sa till min familj och mina vänner: "Kolla - ser de inte jättetrevliga ut?" och var jätteexalterad. Usch.
Så igårkväll när jag och Julie och Colin satt och åt middag så började vi prata om våra Culturalcare experiances (Hon om hennes förra au pair Jovana och jag om min förra värdmamma Colby) och jag nämnde den här bilden som freaked me out. Så jag sa att jag skulle visa den. Jag loggade in på FB, försökte leta upp Colby på min vännerlista och märker: Hon har raderat mig! Hon måste ha sett att jag var inne o kikade på hennes sida.
lixom SNÄLLA! hahahah hur patetisk får man vara? Så jag och Julie skrattade åt henne ett bra tag och vi kom fram till att jag skulle skriva ett meddelande till henne. Så jag skrev typ:
" Hej! Jag tänkte gå in på din sida och kolla på lite bilder på barnen, för jag saknar dem verkligen, men upptäckte att du tagit bort mig från din vännerlista. What´s up with that?"
HAHAH. så vi får se om hon svarar. herregud, den kvinnan förvånar mig mer och mer hela tiden. Jag förstår inte hur fan jag stod ut där i 4 månader. Jag tycker så synd om deras nya au pair som inte vet vad som väntar.

näe, nu ska jag pallra mig upp och äta frukost. eller lunch snarare..
Snart kommer min familj och Malin hit! Bara en respektive två månader kvar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkligen kul att läsa din blogg nuförtiden. Det låter mycket gladare och positivare nu. Kul att du fått kontakt med en svenska där och hoppas det lirar mellan er. Colby verkar mycket skum!
puss
mamsen

2008-02-02 @ 02:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback