åh, den här jävla skitdagen nu igen

happ, tack - det räcker inte med o vara i stort sett ensam i ett främmande land, nu ska man bli påmind om hur ruskigt ensam man är också. TACK! vad var det för hönshjärna som kom på alla hjärtans dag? Kan vi inte bara avskaffa fanskapet?

Tack och lov så är det iallafall jättefint väder idag, det gör mig på mycket bättre humör. Och att det snart är helg. Och att jag är fast besluten av att träna ikväll. Jag försökte glänsa för pappa när jag berättade om hur duktig jag var på gymmet... men han skjöt genast ner mig på jorden igen:
"pappa kolla! Jag springer 30 min, sen kör jag styrketräning i 30-45 minuter, sen springer jag 30 minuter till! Duktigt va?"
"... mmmm.."
"??????"
"jomen det är ju bättre om du springer en längre tid... snarare närmare 45 minuter, kanske en timme. om du orkar"

faan, jag som tyckte jag var så bra. aja. Bara o ändra på planerna. Hålla sig på löpbandet en timme. gash
Men så i tisdags kom Fia hit till Fountingrove och hängde med mig o killarna, efter jobbet åkte vi till gymmet, och jag höll mig på bandet i en timme. Gick inte av eller stannade en enda sekund faktiskt. Sprang först 30 minuter, sen gick jag i snabb takt i 5 minuter, sen sprang jag 25 minuter till. Det kändes bra. Jävligt bra om jag ska vara ärlig.

haha Nathan står framför teven o tittar på en litet barnband. Han skrattar och dansar med och låter såhär:
"AH! ahahahahahahahah. HUÄ! BOO!" asgulligt.

Idag åkte förresten Emilie till England för o vara au pair i 6 månader. Hon var så nervös igår på msn stackaren, men det kommer gå jättebra! Bli inte skrämd för vad jag har skrivit i min blogg - ledsen om det har varit lite panikframkallande. Men min förra familj var i värsta laget, det går säkert 100 ggr bättre för dig! Ända anledningen att jag skriver lite jobbiga saker nu är att jag har så jobbigt schema och småbarn (vilket är jobbigare helt enkelt)

Så, tillbaka till träningen. Jag planerade verkligen att åka o träna igår, men så slutade jag jobba 45 minuter senare än jag borde egentligen (Julie har så galet mycket jobb nu så tillochmed jag får panik). Så det slutade med att vi båda satt i de alldeles för bekväma fotöljerna i vardagsrummet och pratade ett bra tag. Sen surfade vi in på DMVs hemsida för o kolla lite på körtestet. Vi gjorde 5 test online och det gick bra! Jag har lärt mig mycket med hjälp av Julie. Om man parkerar i backe måste hjulen vara vridna åt höger (så att om handbromsen skulle paja så backar inte bilen ner i backen, utan in mot trottoarkanten istället). Hur Colby inte kunde berätta det här för mig när jag i 5 månader körde och parkerade i San Franciscos kullar är bannemig helt jävla otroligt.
Att man inte får parkera längre ut än 18inches från trottoarkanten, att man inte får ha mer än 0.08 promille i blodet när man kör, och har man fått ett DUI en gång, så får man inte ha mer än 0.01 promille i blodet efter det.
Jag tror ändå att jag ska försöka få tag på en bok och läsa på lite. Boken är bara typ 90 sidor. Sen sa Fia att uppkörningen är busenkel. Körläraren sa till henne när hon gjorde det "jahaa, du är svensk! Hahah jag kan ju ge dig körkortet med en gång egentligen, alla svenskar är alltid jätteduktiga förare!"
tro fan det, det är ju bannemig assvårt att ta körkort i sverige ;)

det är somsagt helt underbart väder idag, så när Nathan sover ska jag gå ut och sätta mig i solen och jobba på brännan. Jag blir verkligen sämre och sämre med det för varje år. SKÄRPNING!

I helgen ska jag iallafall åka till San Francisco. Har jag nästan lovat Amanda nu så det är väl bäst o hålla löftet :) Hur jag ska orka åka buss i två timmar är en annan femma. Kanske tar med mig datorn och kollar på Felicity eller nåt :) hehe

Puss på er alla, och hoppas ni har haft en bra alla hjärtans dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback