jag hjärta PC

hörni jag skriver så dåligt här i LA. men jag skyller på annikas dator. den är mycket fin att titta på och jag tittar ännu hellre på en macbook air, men alltså... nä. det är fortfarande PC som gäller för mig. det tog mig skitlänge o lägga upp LAbilderna på facebook tex. så mycket enklare med PC! jamenar, varför krångla till det så? jag saknar min dator.. önskar att jag kunde tagit med den. å andra sidan är det faktiskt bra att jag lämnade den hemma. orka att jag skulle glömma den här eller att jag skulle spilla vin på den när jag är full. så nej. den mår nog bra därhemma. i min stora mysiga (och nybäddade!) säng.

häromdagen letade vi oss till Beverly Center (okej, katja o carro förklarade exakt vilken buss och exakt hur vi skulle gå så formuleringen "letade oss fram" är kanske inte lika aktuellt som jag får det att låta som). vi gick runt där i ett par timmar och kollade in H&M - älska att även fast H&M finns hemma så slutar det ändå med att man shoppar sönder alla sina besparingar på H&M när man är utomlands. jag menar - Lantzi, hur såg det ut i Paris egentligen? H&M, H&M och åter H&M. 
Vi hittade också "XXI forever" som hade jättesnygga o billiga kläder. jag kände igen deras påsar, och Malin kom på att det måste vara ett annat namn för "forever 21". lixom X i romerska siffror är ju 10.
X+X+I= 21. vi får spana vidare på det där.
sen så hittade jag M.A.C butiken och jag råkade visst spendera 100 dollar till där... jag smsade Julie och hon sa att hon var stolt över mig Ü så jag justifierar det med det helt enkelt. det ÄR okej.

på kvällen skulle vi fira Katja som fyllde 22! Deras svenska granne Lina kom över samt en annan tjej - Martina som snart ska åka till Sverige för o auditionera till IDOL! haha hon provsjöng för oss o hon var jätteduktig! jag håller tummarna för henne och hoppas att jag får se henne på TV när jag kommer hem! :D Wiie
Vi gick till Ralphs och handlade mat när vi var jätteuppstylade och jag kände mig jättekonstig.. jamenar jag går aldrig o handlar med smink numera. förut när man var typ 14 o hade finnar o allt möjligt (okej jag får fortfarande finnar. hittade en liten jävel på näsan idag. he should be so lucky... uh-uh nu ska han döden dö) så kunde jag knappt gå utanför dörren utan smink och plattat hår. men sen så kommer man upp i den där åldern när man helt enkelt inte pallar. det kallas "Jag är för gammal för sånt där-åldern". jag vet inte om det är en bra ålder eller inte.

tillsammans gjorde vi kycklingsallad och satt o drack vin och skålade för katja. sen tog vi taxi till klubben opra och hade apkul. det fanns en klubb precis bredvid som jag inte har en aning om vad den heter, men vi sprang över till den också och dansade. så JÄVLA skönt. åh vad jag älskar att dansa. sånt man saknar när man har suttit instängd med barn i 8 månader. fyfan om en vecka är det tillbaka till slitet. jag vill intee


idag har vi inte gjort ett skit. ha ha seriöst vi vaknade vid två (tillochmed Annika som brukar vakna typ 3 timmar innan alla andra). men vi gick faktiskt o la oss vid 5 så det är ändå rätt okej. imorse när vi vaknade hade carro en ny kille i sin säng. haha jag svär, en ny varenda jäkla morgon. jag minns inte ens när han gick. annika o jag gick o la oss vid poolen en stund, men sen så blev det kallt så vi gick in igen. satt inne i flera flera timmar o bara segade. sen fick annika sprutt i benen o tvingade med oss till Ross. förstår inte varför hon är så förtjust i Ross. fast jo. egentligen. det är kul o handla andra saker än kläder där. typ.. inredningsprylar. det skulle finnas ett Ross i stockholm alltså. då hade jag shoppat gärnet där när jag flyttar hemifrån. asbra. men jag köpte två handduksklänningar. dom är jättesmarta. det är som en handduk, och den har sånadär kardborrband som man kan sätta fast så handduken lixom inte glider ner. asbra! de var rosa och söta och den ena var från Tommy Hilfiger. jag var ju bara tvungen.

påvägen hem hittade vi en organisk mataffär. jag överdriver inte när jag säger att vi var som barn i en godisaffär! jag hittade sushi och blev genast jätteglad, annika hittade morötter och malin hittade ost och kex. vi var totalt lyriska, omringade av god, nyttig och organisk mat. fabolous!
66 dollar senare traskade vi hem, gjorde iordning vår mat och satte oss i badrummet för o kolla på Sweeney Todd som vi hade hyrt. (Katja, Carro och Lina satt i vardagsrummet o kollade på Lars and the Real girl så vi fick inte plats där. men badrummet funkade så bra så). 

nu ligger alla o sover o annika snarkar. undrar vad vi ska göra imorgon. kanske universal studios igen. Malin blev helt kär i Mumien-riden. haha fast vi hann bara åka en gång för sen stängde de... attans osis. och vi hann aldrig se fear factor som hon också ville göra. jag undrar vafan det är för något egentligen? Tar de upp folk ur publiken o säger åt dom att äta kackerlackor och dricka åsneblod? för isåfall är jag inte så jäkla säker på om jag vill gå o se den där showen... vi får se vad som händer...

btw, Lantzi hade 20årsfest ikväll med 60talstema! gud vad kul, jag hade velat vara där. då hade jag kommit som Diana Ross. o tvingat evi o freddie vara The Supremes med mig. 

image.jpg

 

hoppas ni hade kul utan mig iallafaall! nu ska jag sova. puss o kram


Kommentarer
Postat av: ev

HEy jag har börjat blogga i gamla bloggen igen. bara så du vet:)
du är stört snygg på alla bilder på FB elin, kommer bli såkul när vi ses igen! saknar dig

vi hade lätt vart the supreems på elins fest om jag vart bjuden;)

2008-04-20 @ 20:22:15
Postat av: soffan i det blå huset ;)

Haha jag har hittat din blogg! xD
fan va nice!
tänkte bara säga att vi sticker till usa den 6:e juni & sen åker vi runt... så.. jag vet inte riktigt när vi kommer till san francisco. tar väl kanske.. en vecka (?) att köra runt. Men jag låter dig veta när jag vet!PUSS

2008-04-23 @ 15:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback