en torsdag

nu sitter jag på Kaleos igen. Det är fint väder idag - säkert 20 grader ute. sitter här vid fönstret och steker. mmm
det är faktiskt varmare ute än vad det är i mitt rum. BETYDLIGT varmare. det var därför jag bestämde mig för att gå hit. Internet fungerar perfectly hemma men det är ju så fruktansvärt ypperligt irriterande fullkomligt onödigt kallt i mitt rum så bröstvårtorna fryser till is på en! GAH. Men jag tror Colby har fattat min vink med att det är kallt i mitt rum. På mornarna kommer jag typ upp i dubbla tjocktröjor, femtioelva strumpor och arton mössor. Det borde gått fram..?

jag har suttit här i ungefär en kvart nu, och två killar som sitter i en soffa ungefär 5-6 meter ifrån mitt lilla bord, har stirrat - STIRRAT - på mig i femton minuter. NON STOP. 
Det dumma är att jag kan inte lyckas klura ut om de stirrar på mig för att de tycker att jag är snygg eller för att jag är ful... alltså, jag HAR mina dåliga dagar (de är fler än de bra) då jag kommer in i otvättat hår gömt under en mössa och typ mjukisbyxor. Men idag har jag ändå jeans och klänning. OCH tvättat hår *yess*.
Det borde fan vara för att jag är snygg. Japp. Kan inte vara nåt annat. Jag är dundersnygg idag. Rent bombshell helt enkelt. Förstår inte hur männen kan hålla sig ifrån mig. Det är ju ren dragningskraft.

... eller?


Jag läste just på
www.dn.se (ja, jag försöker hålla ikapp med svenska nyheter under det här året så jag inte kommer hem om ett år o ba: "Vadå, har Sverigedemokraterna tagit över?") att en brittisk lärarinna i Sudan har blivit arresterad för att ha låtit sina elever kalla en nallebjörn för Muhammed.
Hon ska nu tjäna 15 dagar i fängelset!
Alltså - SNÄLLA! Kan vi inte bara avskaffa alla jävla religioner? De skapar bara problem! I vissa muslimska länder får man inte ens ha bilder på familjen hemma, eftersom "människan är en avbildning" av Allah, och det är fel att ha en bild på Gud, eftersom det bara finns en gud. Och orka att hela danska kalkylritningarna av Muhammed blev en sån jävla stor sak. Det är ju bara en teckning gjord av en idiot som tyckte det var kul? Han har väl all rätt i världen att rita vadfan han vill? Och om barn i skolan vill kalla en jävla nallebjörn för Muhammed så är det väl snarare en hyllning till Muhammed än en förolämpning?? Jag tycker läraren ska få beröm för att  lära barn att älska sin religion och uppskatta mannen som skapade den.
Jag respekterar alla religioner och alla som utövar sina religioner. Jag har inga fördomar mot kristna, muslimer, judar, buddhister, hinduister eller något sånt alls. Men pråcka aldrig på religion på mig. Jag tänker inte gå i kyrkan, jag tänker inte be, jag tänker inte gifta mig i kyrkan. för jag är ateist. Jag tror inte på religion. Och det är min åsikt.
Som sagt, jag respekterar att andra har sina åsikter och sin tro, absolut. Det är deras rätt att tro vad de vill och jag har inga planer att ta det ifrån någon alls.

Personligen tycker jag religion är skit och borde tas bort helt och hållet. Det skapar bara bråk. I stort sett alla krig som pågått i världen beror i grund och botten på religion.

Japp, då har man sagt det. Tillbaka till vardagen. OM 35 minuter är det dags att hämta barn och börja slita. YEEEY.
Igår jobbade jag elva timmar i sträck! Det var kul! heheh. eller vid närmare tanke, inte så jävla upphetsande. India lekte med middagen och det slutade med att hon hade sönder en tallrik, det var ketchup, chicken nuggets och greenbeans över hela golvet och jag hade rätt. Jag har alltid rätt.....
Jag är fanemig min mamma. haha. Kan allt och har alltid rätt. Det är rätt skönt!
Om barnen kunde försvinna för bara en timme varje dag så jag kunde ladda upp mig själv igen.
Undra om någon kan uppfinna nåt sånt en dag? En tålamodsladdare? man bara kopplar in den i ett uttag och VIPS! är man glad, lycklig och rolig att vara omkring igen. hmm. Kanske ska ta o pitcha idén till Apple?

Kommentarer
Postat av: Pelle

Elin jag kan bara hålla med om allt i ditt inlägg! Helt klart kollade killarna på dig för att du hade en bra dag! Och ja religioner... ingen idé att jag äns börjar klaga. Vad underbart det måste vara med 20 grader varmt! Jag har några plus grader med regn och slaskig snö/is. Men nu är det ju helg så :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback