ÅH - HERRE - GUD


vilken morgon jag har haft! först tänkte jag vara duktig och gå upp o träna som vanligt. men alltså, imorse när klockan ringde så bara skrek min kropp nej. det gick inte. mitt huvud värkte, mina armar värkte, mina ben värkte, min rygg värkte, my ass värkte så mycket så jag vet inte ens hur jag ska beskriva det. så jag beslöt mig för att ge mig själv lite sovmorgon för en gångs skull. till klockan nio.
(se! jag kallar nio för sovmorgon! är inte det rätt otroligt ändå med tanke på att hemma i sverige brukade 12 vara en normal tid att gå upp?)

igår erbjöd jag mig att skjutsa David och Colby till flygplatsen så de inte skulle behöva parkera bilen där i flera dagar och betala hutlöst med pengar, eller behöva ta tåget med all packning. det tackade de såklart ja till, och vi åkte hemifrån vid elva imorse.
David körde och jag skrev upp vägbeskrivningen till tillbakavägen för mig. Colby förklarade att det är bara att följa väg 280 North, så hamnar man tillsut på 19th Avenue. och därifrån vet jag hur man kommer hem. Det verkade relativt lätt. Så vi kom fram till flygplatsen, plockade ur väskorna ur bilen, kramades hejdå och jag åkte iväg med bilen. Att följa vägbeskrivningen var jättelätt. Det var helt enkelt bara att följa 280, road 101 North mot Golden Gate Bridge, så skulle jag komma rätt. Så det var exakt det jag gjorde.
Vet ni var jag hamnade? The Embarcadero! Downtown! Pier 39! VAFALLS!!
det var helt stört. och helt plötsligt hamnade jag där jag för några veckor sedan villade runt med Jackie efter att vi hade varit på Akvariumet. Jag fick PANIK!

Men så kom jag på att bara andas, och tänka lite logiskt. Var sa Colby att jag skulle åka sist jag var i den här situationen? Howard Street and Ninth, höger på Fell Str. Komma ut på Stanyan och sen Lincoln. Piece of cake!
Jag kom hem för fem jävla minuter sen (12.40). Deras plan gick för tio minuter sen.
Åh jag hatar mig själv och mitt jävla lokalsinne.

Det var förresten äckligt varmt i min bil. jag höll på o svettas ihjäl! Det är typ 25 grader här idag. hutlöst varmt.
David påpekade tillochmed att det här är den varmaste hösten han någonsin varit med om i San Francisco. Tydligen så ska det "normalt sett" regna som fan under den här årstiden. Men istället är det sool.
Jag tackar då inte nej :)
Om en timme är det dags att hämta ungarna från skolan. Zoe kommer ikväll och Adriana ska passa Jack. På söndag måste jag försöka klämma in mitt LCC möte också men om det inte funkar får jag helt enkelt skita i det.
Undra om jag hinner träna imorgon bitti? Colby sa att hon ville att jag skulle vara med på Indias Thanksgivingparty i skolan imorgon runt 11...
kanske om jag bara tränar en timme. Det hinner jag nog.

nu ska jag nog gå ut o lägga mig i solen en liten stund.
Tjing på er alla!

Kommentarer
Postat av: ebba

Vad tycker du om kläderna på min blogg? :)

Postat av: fiorella

Gillar din blogg starkt :)

2007-11-15 @ 22:22:32
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Daphne Doggy

:)

2007-11-15 @ 22:27:55
URL: http://blondinandthecity.webblogg.se/
Postat av: Kalla Kula

Have a good one!

2007-11-15 @ 22:55:06
URL: http://www.l-c.se
Postat av: Miss seventeen

godnatt! :)

2007-11-15 @ 23:19:19
URL: http://www.famouslips.blogg.se
Postat av: majda

fin blogg! Läs gärna min, lämna även en kommentar! /m

2007-11-16 @ 00:48:12
URL: http://emmell.blogg.se
Postat av: Pelle

Jo du har så rätt Elin, jag har stora planer på att köpa gymkort för året som kommer och då är jag ju bara tvungen att få valuta för pengarna, sen gäller det väl att få in rutinen att åka direkt efter jobbet! :)

Jag kan bara tänka mig hur det känns att vara vilse i San fransisco, när jag tappar bort mig med bil får jag panik jag med! Men det gäller ju att tänka logiskt som du gjorde!
Helt rätt att du hoppade träningen 1 dag man måste få tid att njuta av livet med sovmorgon också ju :)

2007-11-16 @ 11:40:21
URL: http://lasdudas.blogg.se
Postat av: evev

höhö lätt du är
jaa men vafan, svamp och könsjukdommar, leva livet? nja kan disuteras

haha den där 28 råingen var en rktig kaka, han dumpade mig igår, men vafan jag har micael lundh att titta på( en av hannas brorsas kompisar, han är ju i tackt med mika snygg) har jag sagt att jag börjat dejta en kille:D
jimmy

2007-11-16 @ 22:06:20
URL: http://popdott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback