new

jag är verkligen jättedålig på att blogga. delvis skyller jag på min dator. alltid när jag spenderar tid på att skriva ett blogginlägg så slutar det jämt med att det inte går att publicera ändå. så de enda chanserna att skriva i min blogg är:
1. datorn här nere (dvs när inte föräldrar eller småsyskon får damp för att dom ska skriva ut ett jääätteviktigt skolarbete... eller spela snood...)
2. på jobbet (såvidare inte chefen ser...)

men nu har jag tid att skriva, och det känns som om jag har en del att skriva om. fast det är egentligen inget intressant. lite om studenten kan jag nog kladda ner. och hur jag började blöda hysteriskt mycket näsblod i bilen på en 70-väg utan stoppmöjligheter. eller hur gaspedalen fick fullkomligt sprätt och gasade upp till 80 km/h på en 50-väg utan att jag gjorde något. eller att hela jobbet var på Luttes 40årsfest, där :
* Tessan strulade med Striden
* Jag med anders o lite jonas
* Börje Salming var där
* Hela kassagänget plus några gårdspojkar drog oss mot scenen och sjöng Arvingarnas "Eloise" tillsammans med gitarrmännen. Sen lackade Tessan för att vi fullkomligt slaktade hennes favoritlåt. saaaawry.

ah just det, studenten. det var .. shit, nästan två veckor sen jag tog studenten och jag skriver ingenting förrän nu. det är ju faktiskt iofs ingenting speciellt. alltså, jo okej, klart det var speciellt att ta studenten. men ska jag vara helt ärlig så är jag rätt besviken på min student. in fact, it pretty much sucked. fast inte på det sättet. att stå utanför skolan på stora trappen tillsammans med evelina och malin och resten av alla mina vänner i  väntan på att få springa ut var fantastiskt. men faktumet att pappa inte var där drog ned hela upplevelsen. i 12 år har jag gått i skolan, och han åkte iväg på en motorcykeltävling på Isle of Man. Okej, det är typ världens största tävling, det var 100årsjubileum och kanske det sista året det hölls, så jag förstår honom ändå på ett sätt. och jag vet att det är klart han önskade att han kunde varit hemma.. men ändå. det sög verkligen. och tråkigast av allt är att jag inte ens fick något studenttal. Pappa brukar ju vara den som tar tag i sånt, men eftersom han inte var hemma så antog jag att mamma skulle göra något. men nej, ingenting. och hon "gav" mig presenten lite i smyg. som om hon inte ville att någon annan skulle se det eller något. jag vet inte... men det var lite konstigt. min student kunde varit a hell of a lot better anyways.

det bästa med studenten var nog att få mina slutbetyg. i tre år har man kämpat med kurser, 31 kurser har jag läst totalt under 3 år. haha shit. mest förvånande betygen var MVG i politisk idéhistoria och filosofi B. det hade jag verkligen inte trott. eller under kursens gång så anade jag väl att jag hade chansen till det, men hade någon sagt till mig i sjuan att jag skulle få MVG i politisk idéhistoria sista året i gymnasiet så skulle jag blågarvat.

malin borde ha kommit hem från Grekland nu... eller så kommer hon någon gång i veckan. ringer henne imorgon och kollar. Hon har väl haft det bra med sol, drinkar och brunbrända grekiska män i en vecka nu så jag skulle inte bli förvånad om hon stannade där ett par veckor till :P

nu går jag nog snart och lägger mig. lång dag idag. Vaknade halv fem för att åka till jobbet. det var verkligen ingen rolig upplevelse. och så ska jag ha det i minst en vecka framöver. jag kommer dö.

jag vill åka till Gröna Lund!


Kommentarer
Postat av: Mria

jag känner med dig baby, synd med din pappa :C
http://www.lowmorale.co.uk/
something to cheer you up :)

Postat av: ev

aw thx jag tror du orkar bära mig till stockholmockså! vi lär vara hemma lagomtill festivalen är slut^^
vad ska ni göra på bruket?
uschjag har ju inge li ås jag sitter inne hela dagen och kvällen, det är ju moget?
puss!

2007-06-14 @ 19:12:48
URL: http://popdott.blogg.se
Postat av: Pelle

Elin jag tror jag förstår hur du känner det om studenten, förväntningarna inför min egen studentdag har jag haft ända sedan i högstadiet, det svåra är att acceptera att det faktiskt är över tycker jag, och att det kanske inte blev som man förväntat sig, men det är en stor milstolpe i våra liv som vi borde vara både stolta och glada över, tänk vad vuxna vi är!

2007-06-14 @ 20:34:07
URL: http://lasdudas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback