every single tree reach for the sky

hej alla vänner, bekanta och helt okända personer! idag väntar ett låååångt blogginlägg: jag tänker dokumentera en hel dag på mitt jobb!
fruktansvärt nervkittlande.
jag kan ju börja med att berätta att jag steg ur min varma säng imorse klockan 05:00
inte mysigt. tog bussen tjugo över sex, började jobba klockan sju. nu är klockan halv nio.

och helt plötsligt kom det ett ös med kunder o nu är klockan nio :) tiden går så jäkla fort här ibland. först är klockan elva och man är hungrig som en varg, sen helt plötsligt är klockan kvart i sex o man slutar snart.
anledningen till att jag tog ett stort hopp på en halvtimme var att en kund kom förbi här o ville göra en kredit-faktura på en trimmertråd. och det är så sjukt krångligt. först måste han gå till informationen o be dom skriva ut kreditfakturan, eftersom att jag inte kan göra det på min dator, sen måste han komma till mig i kassan för att slå ut själva ordern i kassasystemet.
men vad han gjorde var att han först kom till mig i kassan o sa att han ville göra en retur. så jag slog in varan i systemet, skrev in allting jag skulle, och bad om kvitto så säger han:
"öööh här är mitt kvitto... fakturan"
MGAAH
= innebär att jag får göra om allting plus att dra iväg hans dumma faktura bort till informationen så torsten kunde fixa det åt mig.

När torsten äntligen kommer tillbaka till mig i kassan och har med sig följesedlarna släpper kunden en ny bomb:
"ööh nää alltså det är inte trimmertråden jag ska lämna tillbaka, det är duschslangen!"
JAHAPP. Bara o börja om. bara det tog typ 20 min. annoying.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback