god jul någon?


det är officiellt. det är nu så officiellt officiellt som det kan bli.
jag kommer ha världshistoriens sämsta jul.
någonsin.

david kom in till mitt rum i eftermiddags och ville prata. vi gick upp till vardagsrummet och satt i soffan och han sa att han ville diskutera det där vi tog upp för en vecka sen (eh, det var 3 veckor sen men visst).
han sa i stort sett att det inte fungerade såsom de ville och att de ville att jag skulle flytta. Jag förstår inte. Inte för att verka självupptagen eller något, men jag har fanimej jobbat arslet av mig de här veckorna för att tillfredsställa fröken Colby. Jag har jobbat extra, jag har varit och handlat, jag har städat, jag har varit mer kreativ med barnen och ändå tycker hon inte att jag gör rätt. Och tydligen "älskar de mig som person" för det är tydligen inte det det handlar om.
En fråga bara: Vad fan är det då? Vad är det som är fel? Vad är det som de inte tycker att jag gör tillräckligt av?



åh förresten - det räcker tydligen inte med att jag
1. varken har familj eller vänner hemifrån under julen
2. hör till en värdfamilj här i San Francisco
utan de tycker att: Det är nog bäst om jag stannar hemma när de åker till Lake Tahoe!
Och - under julhelgen ska vänner till Colby och David bo här i huset.
Men, jag får ju faktiskt ta hit vänner om jag vill. För de lär ju inte alls fira jul med sina värdfamiljer.

Christian, minns du vad vi pratade om? Du tyckte att jag skulle ge julen en chans, försöka se allt från den goda sidan och ge det ett försök. Att jag kanske får en bra jul iallafall.
Ensam på julafton. Kan det bli mer patetiskt?
Se det nu officiellt nedskjutet. Min jul kommer suga.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Fan va sämst av dem!! Och sjukt snålt att inte bara ta med dig på till den tråkiga stugan - vad är värst? Sitta hemma och popa popcorn på jul eller åtminstone hänga med söta julbarn? Fett fult, förstår inte heller vad du kan ha gjort.

Kan du inte fråga rätt ut vad de anser vara problemet?

2007-12-17 @ 14:52:04
Postat av: Malin

Elin, stick till LA och till Carro!!! Och dumpa den där familjen för gott! Packa och stick i morgon till Carro och fira jul där tills du hittar en bättre familj!

Postat av: Bettie

jobbigt lage :/ du ar valkommen till oss o ata julmat om du vill, ska forsoka fixa till lite pa julafton iaf, sen aker vi nog till point reyes (kusten).

2007-12-18 @ 20:21:38
URL: http://www.bettiesgalleria.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback