min sista utekväll i Sverige på ett år

gud vad hemskt det låter... tänk att jag inte kommer få trängas på tegel på ett helt år.. (inte för att det är världens förlust direkt, men.. det är ju tegel! jag menar.. det är tegel!)

så vi drog till tegel. nästan alla. alla förutom bea, david och malin. jag mötte upp Hanna, Jossan och Freddi i täby c för att gå mot tegel. Men först stannade vi vid parkeringen för att kissa. Varför gör vi alltid det? haha det börjar bli lite av en tradition det där. men det är trevligt :)
Sen när vi närmar oss ingången kommer jag på:
"Shit, jag har inget leg..."

alla börjar gnälla på mig (med rätta! superklantigt o hålla på o glömma leg!). Tjejerna traskar in, jag ringer syrran för o be henne kolla om mitt leg ligger på skrivbordet hemma. Det gör det. Sen ber jag att få prata med pappa (kanske är han snäll och skjutsar ner mitt leg min sista utekväll i sverige?)
vad jag får höra är en helt annan femma:
"*SUUUUUCK* Jag som PRECIS tänkte gå o lägga mig! *SUUUUUCK*"
Samtidigt som jag försöker övertala pappa kommer Jossan dragandes med en vakt.

"Här, här är hon! Snälla hon har glömt sitt leg! Kan hon inte få komma in ändå? Snällaaa"
"Jaha.. hur gammal är du då?
"Hon är nästan 20! Om fyra månader fyller hon tjugo!"
"Vad har du för personnummer?"
" 8801110167"
"När är din födelsedag?"
"första januari.. eeh elfte januari 1988" (okej, HUR kan jag glömma min egen födelsedag?)
"mhm.. jag får ju inte släppa in någon som är minderårig vet du.."
"nej men alltså. jag förstår... eh... JAG KÄNNER BILLY!"
"haha jaså? Okej"
"Och jag har jobbat i badmintonhallen där du har varit och spelat förut!"
"Jobbar du i badmintonhallen?"
"Jag Har jobbat där. jag jobbar på ett annat ställe nu"
"jaha... så om jag frågar dom där nere ifall... vad heter du?"
"Elin Berzelius"
"... om Elin är över 18, kommer dom bekräfta det då?"
"JA! Ja jag lovar! det kommer dom! Jag känner alla där!"
Jossan till vakten: "Snäälla kan hon inte få komma in? Det är hennes sista kväll i Sverige!"
Vakten: "Okejdå".

ibland måste man få ha lite flax :)

jag hade iallafall en jättekul kväll igår! Tack alla för att ni är så goa och för att ni drog med mig ut fastän jag inte var så taggad ^^  (allt var bra förutom den där jävla fitt-getingen som stack mig i handen! Har aldrig blivit stucken av en satans geting förut!)
Det roligaste var när Markus var så full att han tog av sig tröjan och lade sig på marken, varpå jag och Christian passade på o klottra på honom ^^ maha

Och priset till den segaste och mest irriterande personen går tiill:
JONATHAN EYRE!

seriöst, jag har aldrig känt en sån långsam person i mitt liv! kommer sakna att gnälla på honom! :(






Kommentarer
Postat av: Anonym

hah, typ inte ett enda blogg-inslag utan klagomål på familjen , ;)

2007-08-17 @ 11:40:37
Postat av: Maria

det är inte alls din sista ute kväll! du ska ju me på soundclash på lördag efter kräftskivan! vi kommer va hos mig med fruwarna oså. sen blire sunkclash haha :D
och du får inte säga nej för då blire arga fingret på fröken.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback