take my blood

Idag ska jag åka till blodbussen i Täby Centrum och ge blod.
Jag var där för ungefär sex månader sedan för att ge blod, men då fick jag inte för jag hade precis tatuerat mig.
Men nu har det gått snart ett år sedan tatueringen så det är lugnt.

Jag gick dit imorse först, för att ge blodet innan lunchen i skolan, men då fick jag inte.
Först gjorde de värsta utredningen kring min mysteriska ansiktsförlamning, kom fram till att det var lugnt, sen frågade dom om jag hade ätit ordentligt. Jag hade bara ätit en banan till frukost så.. nä.
De skickade iväg mig för att äta lunch, och för att sedan komma tillbaka.

Så nu har jag ätit lunch och ska tillbaka dit (så snart Malin går på lektion, jag måste hålla henne sällskap:P)


by the by - en tjej från Cultural Care här i Sverige ringde för en liten stund sedan för att meddela om att en au pair familj i USA har kikat på min ansökan och verkar tycka om den :)
Jag gick in på deras sida för att läsa mer om dem, och det verkade så himla bra! De har fyra barn  (jaa, rätt många) och bor i Hilton Head, South Carolina. Barnen är 9år, 7år, 2år och 8 månader gamla. Den äldsta pojken heter Benjamin och spelar piano och football. Den andre pojken heter Samuel och vill lära sig spela trummor :) haha och han spelar baseball.
Lillflickan heter Reagan och är 2 år gammal, och är helt sockersöt på bilderna! Sen har de en liten bebispojke på 8 månader som heter Josiah! (sött namn!!)
Föräldrarna heter Annette och Douglas, ser rätt unga ut och verkar jättemysiga. I deras personliga brev skrev mamman att de är en väldigt musikalisk familj - vilket jag verkligen gillar! De är dessutom sportiga, gillar att vara på stranden (de bor precis vid stranden!=P) och är typ ganska så kristna och går till kyrkan typ varje helg.
Jag ser mig själv lite som en ateist. Jag tror inte på Gud och jag går helst inte i kyrkan. Däremot är jag konfirmerad och jag vill gifta mig i kyrkan och döpa mina barn i kyrkan o sånt... så jag kan nog inte kalla mig ateist.. snarare inte världens störta religions-fan lixom :)

Den här tjejen som ringde från Cultural Care från Sverige sa iallafall att hon skulle maila familjen nu, och säga att de kan ringa ikväll!!! AAAH :D jag är jättetaggad men jääättenervös! Det ska bli sjukt spännande. är lite rädd att jag typ ska glömma bort alla ord på engelska och börja stamma :)

nu ska malin gå på lektion och jag ska till blodbussen!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: fred

Lycka till med samtalet ;D

2007-04-05 @ 13:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback