lördag...

Igår kom Julies bästa kompis Renee med hennes man Bob och deras ettåriga dotter Hannah, samt deras GIGANTISKA hund Yogi. (han är gudomligt söt). Senare under kvällen kom också Julies vän Shea och hennes man Raj. Så idag ska alla 6; Julie&Garrett, Renee&Bob samt Shea&Raj ut och besöka alla vingårdar häromkring. Så idag tar jag hand om:

Colin 4 år
Nathan, 1 år (som kryper snabbt som satan)
Hannah, 1 år (som springer snabbt som en idiot)
samt en hund som seriöst är stor som en Björn.

Än så länge har klockan bara hunnit bli 12.45, men jag vet redan en sak: Aldrig, ALDRIG ha en 4 åring och sen tvillingar. ALDRIG! Det går inte. Nathan och Hannah sov samtidigt och vaknade samtidigt. Båda på övervåningen. Så samtidigt som jag försökte byta Hannahs blöja och klä henne skrek Nathan som en galning inne i sitt rum. Hanna försökte vända sig hela tiden och ville inte alls ligga stilla, Colin satt nere i vardagsrummet och ropade: "AGAIN! AGAIN!" (hans film var slut o ville se den igen) Så när jag var klar med Hannah tog jag med henne och hennes blöja in i Nathans rum. Satte ner henne på golvet då hon började springa runt o pilla på ALLT! Eluttag, sladdar - you name it. Samtidigt skrek Nathan som en idiot. Så jag plockade upp honom och bytte honom och klädde på honom. Sen gick jag o hämtade Colins kläder och sa åt honom att ta av sig sin pyjamas och klä på sig. Vilket han såklart inte gjorde så jag fick göra allt åt honom. Han frågade: "are you mad at me?" och jag svarade: "Jaa, jag bad dig att klä på dig Colin och du gör inte som jag säger". Han svarar: "WELL THEN YOU`RE NOT MY FRIEND ANYMORE!"

whatever.


Sen skulle vi då gå ner. Jag hade Nathan på ena höften, Hannah på den andra, en blöja i vardera hand och en flaska i ena handen. Sprang ner fort till vardagsrummet och släppte ner dem här. Det finns en grind tack o lov så de kan iallafall inte gå upp för trappan. Colin kan gå ut genom en annan dörr till det andra vardagsrummet och upp till köket.


åh, jag är redan frustrerad. och jag ska passa dem i fem timmar till. Joy.

imorgon är jag iallafall ledig och tänker sova till... klockan 7 då jag kommer väckas av barnskrik.

KUL.


Kommentarer
Postat av: Papi

Helo, baby!

Hoppas det har gått bra med alla kids och björnar så du inte mördat någon, liksom!? Ü

Immorn bär det av till det stora landet i väster. Jag längtar nåt förskräckligt efter dig, så jag hoppas resan går undan fort som sören.

Kan vi höras på Skype ikväll svensk tid. Det blir väl typ nu om du läser det här när du vaknat. Datorn är igång hela kvällen.

Puss å kram
P

ps. Gillar faktiskt Windows lite bättre nuförtiden ;) men Mac regerar! ds

2008-03-16 @ 11:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback