jag blir så sugen

efter att ha snackat med malin på msn om hennes nya lägenhet o allt, så blev jag assugen på o kolla själv. så jag kom över hemnet.se och en lägenhet som skulle säljas (budet skulle börja på 890.000). det är en etta på 35 kvm, men ändå ruskigt rymlig och så söt. så fräsh o så fin. en sån lägenhet vill jag ha. helst nu. i sverige. och den låg i täby också. näsbydal.

kolla själva:
http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/133256

är den inte helt underbar? vill ha! hade jag en miljon liggandes omkring i mitt sovrum så hade jag köpt den på stunden. det var bara 2000 i månadshyra också. jag började fundera lite smått om hur jag kanske skulle ha råd med en lägenhet sådär (självklart inte den där eftersom den skulle vara såld låååångt innan jag ens kom hem och hunnit jobba ett halvår. men en lägenhet som den iallafall).
lixom: om jag skulle jobba ett halvår eller nåt och ta lån så skulle jag ju faktiskt ha råd. men självklart tar pappa alltid ner mig på jorden och förklarar allt lite mer noggrant för mig att allt inte funkar såsom jag vill att det ska i min lilla prinsessvärld:
för: om jag skulle ta ut ett lån på en miljon kronor så skulle jag behöva jobba heltid för o kunna betala mitt lån. vilket betyder att jag inte skulle kunna plugga så mycket som jag behöver för o kunna ta studielån. vilket betyder att jag skulle behöva jobba på bygma (eller ica) i resten av mitt liv om jag skulle ha råd med min lilla lägenhet. vilket betyder att karriär = not gonna happen.

men så blir jag jättesugen på inredningsdesign också. jag vill hitta någon inredningsutbildning i stockholm men det går inte så bra över peanut-google. måste finnas nån eller hur? jag menar, nånstans i Stockholm som jag kan läsa? På typ Stovckholms Universitet? tycker jag iallafall.

och apropå det - jag måste anmäla mig till stockholms universitet också senast den 15 april om jag vill plugga något i höst. vilket jag vill. kan ju inte bara komma hem och lalla runt. jobba och plugga deltid.
ska maila niklas på bygma o informera om när jag kommer hem och om det finns möjlighet till jobb för mig då.


nu går will o grace på tv. grace är inredningsdesigner. vill också vara.
fast... Elin Berzelius Design låter inte lika coolt som Grace Adler Design...

fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback