duktiga elin

nu har jag varit duktig och tagit tag i de sakerna jag har undrat över

#1. Vad händer med mitt au pair år om jag inte pluggar alla 6 credits?
#2. Vart fan är min plånbok från Urban Outfitters?

svar på #1:
Jag ringde de på Cultural Care och de bekräftade det som Denyse sa till mig (min värdelösa LCC).
Det enda som händer är att man inte får tillbaka sin deposition, man får inte förlänga med ett extra år (åhnej). men eftersom vi inte betalade någon deposition (pga något speciellt erbjudande at the time) och jag definitivt inte planerar att stanna ett extra år så är det inte så fruktansvärt hemskt för mig om jag inte pluggar klart allt. men jag ska försöka plugga något iallafall. Gäller bara att ta tag i det ungefär nu.

svar på #2:
Jag fick ett mail där det stod att min order hade blivit placed on backorder och att den skulle skickas därifrån den 12e februari. Sen fick man räkna med att det kunde ta mellan 7-10 businessdays innan den kommer fram (vilket jag har räknat ut skulle varit den 26e). Och den har fortfarande inte kommit.
Så jag ringde deras kundservice och frågade vad som hade hänt. Om den blivit borttappad på vägen eller något. Hon sa att det var mycket möjligt att den kan ha blivit placerad på backorder igen, men hon tog ordernumret och kollade upp det. Så nu ska den tydligen komma inom ett par dagar.
Weey im excited. den är fin. (hoppas jag iallafall - den såg fin ut på hemsidan)

nu ska jag ringa o boka klipptid tills antingen nu på söndag eller nästa söndag. Måste ju vara fin i håret tills familjen kommer. Så här kan jag ju iallafall inte se ut.


Jisses, det knackade just på dörren (underbar timing med Nathan som stortjöt och Colin som skrek varannan minut "where is my milk? Where is my milk?"). Det var Jehovas vittnen som ville bjuda oss till ett möte för att fira Jesus (påsken kommer ju nu).

Såhär stod det på inbjudan:
Jesus Christ said that the greatest love a person can have for his friends is to give his life for them. (John 15:13) That is exactly what Jesus did just hours after making this statement.

How does Jesus´ death affect you? Why was is the greatest demonstation of love? Will you be counted among Jesus´ friends? If that is your desire, then you are encouraged to follow Jesus´ instruction to commemorate his death. - Luke 22:19.

This year, the anniversary of Jesus´ death falls on saturday, March 22, after sundown. Jehovah´s Witnesses invite you to remember this event with them and to examine why Jesus´ sacrifice was the demonstration of a love beyond compare.



 

image110

totally creepy....













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback