sex and the city

igår var en bra dag. en riktigt bra dag faktiskt. Jag och pojkarna åkte till Howarth Park klockan 11 för o möta Yuki, Jen och Irene med sina barn. Det var fint väder, barnen var på bra humör och vattensprinklern var igång så barnen lekte där och tröttade ut sig rätt rejält. Vi hade med oss picknick och alla delade med sig av sin mat. Jag tog med mig den stora filten i mitt rum som visade sig vara ett smart val då vi satt i skuggan av ett träd i gräset. Jag som tänkte lämna den hemma i tanken att någon annan säkert hade med sig en filt, men tur som var tog jag med den ändå. Nathan upptäckte sprinklern och blev helt kär i den. Han traskade rakt in i den, blev dyblöt och hade superkul. Tog massa söta bilder på barnen i vattnet:


       

       

        
     

Vi hade faktiskt så fantastiskt kul. Det var verkligen en jättehärlig dag! Man tröttar ut barnen, man är ute i solen, man umgås med jättehärliga (dock lite äldre) kvinnor och man får en mycket attraktiv bh-bandsbränna på axlarna.

Egentligen skulle vi gått på Sex and the City filmen idag (lördag) men Julie är ju i Palo Alto så hon kunde inte gå. Däremot gick jag, Fia och Yuki och såg den igår istället! Jestanemig vad det var packed med folk. sinnesjukt. Det fanns INGA parkeringsplatser (några idioter hade parkerat över 2 rutor) det var kö till insläppningen och det var reserverade platser inne i biosalongen. Jag, Fia och Yuki kom dit runt kvart i 7 och jag gick in för att ta platser åt oss medan Fia köpte popcorn. Längst ut till vänster på andra raden från skärmen. Där kan man snacka om nackspärr. Världens sämsta platser. Men det var det värt. Filmen var helt fantastisk. Den var underbar, rolig och sorglig. Man skrattade och grät om vartannat.
slår vad om att Malin är jätteavundsjuk på mig just nu :)


image179



Idag vaknade jag klockan 8 för att börja jobba och var helt sinnesjukt trött. Mötte Julie i hallen som sa att barnen fortfarande sov och att jag kunde börja jobba 8.40 istället. Så jag gick o la mig igen.
Sen åkte Julie till Palo Alto, Garrett hade varit uppe o jobbat sen 5 imorse och satt fortfarande o jobbade så jag hade hand om killarna. Vi hängde hemma ett tag o lekte, åt frukost, klädde oss och kollade lite på tv. Sen rensade jag alla bokhyllor på biblioteksböcker att lämna när vi ändå skulle till biblioteket. Det vart himlans stökigt. :)
Så vid 11 åkte vi till biblioteket och var där i nästan 2 timmar. Colin spelade ett Magic Schoolbus spel på en av datorerna och Nathan var jättekul o gick o hämtade bok efter bok och tog de tillbaka till mig, lade den bredvid mig och satte sig i mitt knä. Precis som om han sa "läs den!". Vi hade faktiskt en jättemysig dag.


   
   


sen kom vi hem och åt lunch. Nathan tog en nap, Colin kollade på SuperWhy. Fia kom förbi, Colin tog en nap, Jag fick sluta runt 3 och satte mig ute på baksidan i solen med Fia. Sen åkte hon hem och jag har hängt inne i mitt rum sen dess (det var lite väl blåsigt utomhus). Snart ska jag pallra mig ut o äta middag och kolla med Garrett när han vill att jag börjar imorgon. Vi ska ha ett potluck party hos Yuki och Taro tillsammans med Jen o Sadie, Irene och Oliver och säkert fler barn m. mammor. Man ska tydligen ta med sig något så jag tänkte att vi kunde baka något. Ska rota fram den där kakboken på engelska jag fick av Sophia innan jag åkte :) NU kommer den till användning allt!

Godnatt på er! Har varit en lång dag men överlag faktiskt väldigt bra. Nu är jag trött :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig bild på N från biblan i JÄTTESTORA hörlurar:)
Är det så att barnen inte får springa nakna i vattnet
eller var det av säkerhetsskäl N hade blöjan på?
Hoppas ni får fler såna dagar! Det är ju så det ska vara att jobba som au pair. Fast hellre med jämnåriga kanske.
puss mams

2008-06-01 @ 16:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback