härlig dröm

så min dröm. jag drömde att någon av barnen ramlade ut ur mitt fönster i mitt rum så jag vaknade och fick för mig att det verkligen hade hänt. Så jag gick till min dörr, öppnade den och gick ut på gatan. I trosor och linne. Kvart över 4 på natten. När jag står därute vaknade jag lite smått, märker att inga barn ligger o blöder på marken, skrattar åt mig själv, går in i mitt rum igen, glömmer låsa dörren och somnar med en gång. Jag berättade min dröm för Julie imorse och hon skrattade gott. så tokigt det kan bli.

Julie har förresten hittat en ny au pair nu! Hon heter Felicia, är lite drygt en månad yngre än mig och kommer från någon liten stad i Dalarna. Imorse ringde Julie henne och jag pratade en stund med henne innan Julie tog över och hon var jättetrevlig! Dagen innan hade hennes vän tydligen gått bort (jag vet inte vad som hände) så självklart lät hon lite nere, vilket är fullt förståeligt. Jag menar, herregud. Men hon ville ändå prata och jag berättade lite om Santa Rosa, familjen och mitt schema. Julie pratade med henne ett tag och efter hennes samtal så pratade vi lite om vad vi båda tyckte och vi tycker båda två att hon verkar bra. Hon har ganska många småsyskon som hon har växt upp med att ta hand om. Hon har också suttit barnvakt väldigt mycket och bott själv så hon verkar väldigt ansvarsfull. Tydligen kunde hon komma lite närsomhelst så Julie skulle gärna vilja ha henne här kanske en vecka innan jag åker hem så hon kan titta lite på mig när jag jobbar och se hur det funkar. Jag vet själv att jag verkligen skulle uppskatta det när jag kom om jag kunde hänga med en au pair istället för en förälder och lära sig för det är SÅ annorlunda hur barnen beter sig kring föräldrarna och mot mig. (i det här fallet är de faktiskt lättare att ha o göra med när de är med mig:P) haha tycker iallafall jag.
Så förhoppningsvis kommer Felicia hit någon gång i augusti och allt löser sig med Julie och hennes nannyproblems.

nu är jag hungrig! Har ätit gröt, en sketen sallad och en peach idag. min mage skriker efter mat.
och lite bullar och munkar o sånt gott.
maaaah





  såhär roligt har jag när jag har tråkigt. yeeey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback