back in santa rosa

hej hörni. nu är jag hemma igen! jag har haft två helt underbara veckor i Los Angeles med min älskade vän Malin, min nyfunna vän, lilla söta superhärliga Annika och två helsköna Los Angelesbrudar Katja o Carro. vi har varit på universal studios två gånger, vi har insett varför inga Los Angelesbor någonsin går eller tar bussar (bussarna går aldrig), vi har varit på supertuffa klubbar och inte betalat för en enda drink, vi har träffat sköna medelåldersmän i väntan på bussen, vi har köpt sprit i livsmedelsbutiker med våra falskleg (worked like a CHARM!), vi har gått tills våra fötter blödde (nästan), vi har lärt oss älska "Ross", vi har lagt ner chockerande mycket pengar på mat, vi har shoppat upp nästan alla våra besparingar (Malin sina hyrpengar för lägenheten i sommar). Vi har haft supertur med vädret och bränt oss rätt rejält. fjällat och gnällat.

i fredags åkte katja och carro till Las Vegas och lämnade oss i deras lilla lägenhet. på kvällen ompackade vi våra väskor. såhär såg det ut:

image136


Det var rätt hysteriskt faktiskt. morgonen efter städade vi HELA lägenheten. Okej - lägenheten är liten, men det blir rätt mycket o städa när 5 tjejer har bott där i två veckor och i stort sett inte brytt sig mycket om att städa alls... klockan 9 gick vi upp o satte igång. städade köket, skurade alla ytor, diskade allt, sopade golvet, malin skapade en "mopp" med rengöringsmedel och toalettpapper, jag och annika skurade badkaret och toaletten, malin städade vid handfatet i badrummet, jag bäddade alla sängar. det tog oss 2 timmar att städa allt. sen duschade vi (vilket skapade en pool i badkaret då avloppet inte fungerade som det skulle), vi packade det sista (och satt på väskorna för att kunna stänga dom), gick till Ralphs för att köpa blommor till katja o carro (och rena tvättsvampar), ringde taxi och åkte mot flygplatsen. I taxin hade föraren ingen aircondition på och kunde inte öppna några fönster. det enda han hade var en fjuttig liten fläkt som bara hamnade på Malin... jag och Annika fick med andra ord svettas och smälta bort under den 20 minuters långa färden. hääärligt.

sen på flygplatsen åkte malin o annika hem! tear... jag hittade mitt airline väldigt fort - tur att det låg så nära. när jag skulle checka in vägde min väska in på 58 lbs... och över det över 50 får man betala övervikt. jag hade redan hemma i lägenheten insett att jag aldrig kommer lyckas ta med den här väskan hem utan att betala övervikt, så jag tänkte att det är bäst på o köra på stort och ha VÄRSTA övervikten istället för o försöka lägga allt i handbagaget.
jag lyckades givetvis. 8 lbs övervikt. weey.
av någon jättekonstig anledning lät hon mig slippa betala. nice. jag bangar aldrig på o spara 50 dollar. hah. hon klistrade på 3 lappar där det stod "HEAVY - bend your knees" på väskan och lät mig gå. när jag satt vid gaten och läste min nyinköpta bok "21 - bringing down the house.. som förövrigt är jättebra) mötte jag en äldre kvinna och hennes mamma som tydligen bor i Healdsburg. Där bor min kompis Fia så det var ju lite lustigt. De var jättetrevliga. Kathy och Millie hette de. När det var ungefär en halvtimme innan planet skulle boarda hörde jag hur någon ropade upp mitt namn i högtalarna och bad mig komma till disken. Jag tittade på Kathy o typ "va? ville hon prata med mig? Vad har hänt?". Jag gick dit och sa att jag var jag och tjejen tittade på mig och sa
"You´re fine".
"but... you just called my name" svarade jag och tittade frågande på henne".
"No, you´re fine" svarar hon.
"Okay.. did you or did you not call my name? Elin Berzelius?"
"Yeah. I said you´re fine".
sen gav jag upp.

På flyget satt jag bredvid en robust kvinna som frågade om hon kunde få min lilla påse chips, eftersom det inte såg ut som om jag tänkte äta den. jag gav den glatt till henne och kände mig väldigt väldigt smal. Fia, snäll som hon är, kom och hämtade mig på flygplatsen. Det var en kärt återseende :) Vi åkte till en jättemysig italiensk restaurang inne i stan och åt pasta. mums! Sen åkte vi hem till mig. Garrett var hemma och kollade på sport. vi släpade in min tunga väska i mitt rum och hängde mest i mitt rum hela kvällen.


jag o fiaskrutt för typ två veckor sen (vi har lermask på oss. vi är inte bruna)

Imorse vaknade vi runt elva och tog god tid på oss att äta frukost. sen kilade vi iväg till Fias überlyxiga gym och lade oss ute vid poolen. det var så sjuuuukt varmt. det var seriöst 100F. men det var hääärligt. sen jag kom hem har jag träffat Julie och pojkarna, packat upp allting och tvättat (just det, måste hämta tvätten imorgon), gett colin en present som han oförskämt nog tydligen inte tyckte räckte utan han bad om en till present. sen åt vi sushi och jag städade undan mer i mitt rum... har fortfarande lite kvar att fixa men det får göras nån annan dag.

åh hörni, jag köpte förresten världens vackraste skor! amagad jag älskar älskar ÄLSKAR dom. jag skiter i om de dödar mina fötter, de är inte så viktiga ändå. men skorna.. alltså. pure love.

   
är de inte helt makabra?

första dagen hade jag en vattenläcka i min väska... min ipod och min kamera gick sönder :( så det gick åt lite besparingar åt det. nu har jag iallafall en ny ipod och sen söt rosa kamera med 8 megapixlar och 5x optical zoom. yesyes. nä hörni. nu har jag suttit i min säng och varit kissnödig i flera timmar igen. ska ta o sova också. det är ju jobb imorgon...

7.30!!!

natti! puss

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback