happy day

ingenting slår en eftermiddag strosande runt täby centrum med en fet glass i ena handen och Samira hängandes och snorandes i den andra.
stackarn var förkyld som en åsna. det bara syntes på henne så fort hon klev in i matsalen. hängig som ett par gamla damtuttar.
fast söt var hon.
det är hon alltid.

Självklart lyckades jag spendera hela 700 kronor på någonting jag egentligen inte alls hade tänkt göra. Fyndade i en fin väska, samt ett par hängselbyxor. skitfräna! (nu ska vi bara gå ner några kilo så sitter dom snyggare ^^)

kul ändå:
Samira har gått runt hela dagen oerhört täppt i näsan, och med lock för öronen, när hon plötsligt utbrister:
"AAAAH!"
[tittar på henne... ser ut som ett skrämt frågetecken..]
"HEJ!"
[....öööh heeej...?]
"Mitt lock för öronen släppte! Hjälp vad högt allting ääääär!! [ser sjukt skräckslagen ut]
Har jag pratat såhär lågt hela tiden?!?!?!"



Dagen avslutades hemma med mami o papi inklämda i soffan. Tittade på filmen 21 gram. Den var rätt bra.
mamma är sjukt fjantig. Jag sa hela filmen att jag kände igen en snubbe, men kunde inte komma på vad han hette, fast försäkrade dem om att jag skulle känna igen hans namn i eftertexterna sen.
Filmen är slut, snubben hette Benicio del Toro (vilket jag kände igen).
Mamma påpekade att toro betyder tjur eller något på spanska.

"
Han heter Benicio del Toro i spanien, men i USA översätter man hans namn till Ben Bull"
[måttligt road] ".... men ha-ha"
[mamma börjar fnittra hysteriskt. jag ser ut som ett frågetecken. Hon imiterar mig]
" ´jahaaaaaaaaaaa´" [skrattar hysteriskt]
"jag sa faktiskt ha-ha !!!!"
[mamma fortsätter skratta hysteriskt och retas]
:) mysmamma. hon blev röd som en tomat när jag kittlade henne. Och Kasper fick damp :P


nu ska jag försöka sluta hicka, läsa lite i människan socialt och kulturellt sen blir det väl att hoppe i bingen! ^^

nighty to you all :)

Kommentarer
Postat av: ev

bingen var ju det jag sa till dig

2007-03-06 @ 15:26:21
Postat av: Maria

jag tänkte på en grej.
på lördag ska vi baka vit kladdkaka och biskvier tillsammans? ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback