det har regnat idag

jag kom på en sak idag. ni vet när det spöregnar ute och hela himlen är grå och luften är alldeles vattnig - det är bara en såndär skitdag - och av någon anledning säger man alltid att vädret är tråkigt och man blir så irriterad och trött av det. idag kände jag verkligen av den här tröttheten. jag var verkligen sååå trött på jobbet idag. det var helt galet. jag ville bara lägga mig på bandet och somna. som tur var så var det relativt lungt på jobbet idag så man kunde iallafall sitta ner och bara... sitta.
jag kommer tillbaka till jobbet senare i detta inlägg. ska skriva lite viktiga och smått allvarliga grejjer som håller på o hända, men först:

Imorgon ska jag nog åka till centrum. jag känner för att köpa en klänning. jag måste ha en ny, är så trött på alla mina. och så måste jag köpa bikinitrosor till min bikinitop. och underkläder. och en mascara också! hjälp vad jag ska köpa grejjer.. hade egentligen bara planerat bikinitrosor men listan blir längre. och längre än så lär den ju bli..

om man skulle ta o träna imorgon också? Antingen ringa maria och ta en promenad, eller om jag går ut i spåret och springer (hah) eller kanske friskis? det lutar åt maria eller friskis.. aningens mer mot maria in fact. i´m lazy and i like it.
jag har verkligen inte tränat regelbundet sen i tvåan. för ett år sedan. alltså det är ju hemskt. och jag skrev i min au pair ansökan att jag var mycket atletisk och gillar uteliv. (??) hahah sen NÄR har jag gillat att gå o skogen och plocka svamp och peka ut skalbaggar? det är så inte min grej. tv och soffa är min grej. fast jag gillar verkligen att träna också. jag minns när det var som roligast när jag spelade badminton. det var då jag, michaela, sofie, mimmi, natalie och linnea spelade tillsammans. michaela o sofie var ett dubbelpar, mimmi och natalie ett, och jag o linnea ett. alltså hjälp vad det var länge sedan. och vi spelade i serien. aaw. sen började alla att hoppa av, flytta till USA, dom jobbiga småtjejerna blev allt större och gick från jobbiga småtjejer till jobbiga fjortissmåtjejer.
sen la jag av. dels för att det blev tråkigt, dels för att jag ville lägga ner min energi på skolan, dels för att hela badmintonsverige är en stor jävla skvallertidning och jag orkar helt enkelt inte bry mig ifall någons flickvän i Skogås Badmintonklubb hånglade med han från Umeå som precis blivit A-klassad blablablabla *kräks*
och sen är det faktiskt så att vissa (grabbar) i den klubben kommer aaaldrig bli vuxna (eller gå från dum i huvet till icke dum i huvet). då umgås jag hellre med folk som har en spärr som säger "eeeh naae jag ska nog inte blanda saften med toalettvatten." Men det kanske bara är jag?

Snart drar jag, Evi o Malin till Gotland i en vecka och det ska bli så nice! Ser verkligen fram emot en vecka med två av mina bästa tjejkompisar. Förhoppningsvis ska vi väl kunna träffa Jonte, och gärna Bea också, om hon är där då. Får hoppas på det.
Dagen efter att vi kommer hem från Gotland, drar jag o Ev till Roskilde. Det finns inte ord som säger hur exalterad jag är inför det. Det ska verkligen bli så jävla kul. Och jag tänker inte vara nykter en enda sekund under den veckan.
Maria ska ju också till Rosk. och jag hoppas verkligen att Jossan o kompani fixade biljetter... annars suger det ju att dom har tågbiljetter dit, men inga festivalbiljetter. I´m keeping my fingers crossed. Sen ska ju söt-Jonas ner till Roskilde så honom tänker jag nog tjuva lite tid ifrån ^^ Jonas är supermysig när vi är på jobbet, kan bara tänka mig hur han är på festival. tjowiiie

Just det, påtal om jobb.. jag hade ju något viktigt att få fram med det här inlägget också.
Som jag skrev i det förra inlägget så var vi på Bygma bjudna till en kille, Mattias, som handlar jäättemycket hos oss. Han och hans fru hade 40 årsfest hemma hos sig i lördags (för en vecka sen) och det var verkligen supertrevligt. Dom bjöd på jättegod mat, dricka under hela kvällen och helt enkelt en mysig stämning.
Dagen efter ringer Christian till mig och berättar att Lutte (Mattias) och Fia (hans fru) fruktansvärt nog blev bestulna på saker från deras badrum på ovanvåningen. Det hade försvunnit dyra parfymer, dyra hudkrämer, en Mulberry sminkväska med smink i, och ett bar diamantörhängen som har gått i arv i Fias släkt i flera generationer. Så han frågade såklart mig om jag hade tagit dom, eller om jag hade sett eller hört något. Jag blev jättechockad av att höra det här, för jag hade inte sett eller hört någonting, och givetvis inte stulit något heller. Så jag sa till honom att jag tyvärr inte hade det, men att jag definitivt skulle höra av mig om jag fick reda på något.
Dagen efter det (alltså i måndags) ringer min chef Niklas. När jag svarar så säger han: "Du får absolut inte ta detta personligt (jag trodde att han skulle sparka mig först!), jag ringer till alla från Bygma, som var på Luttes fest". Först då förstod jag att han skulle ta upp det här med stölden. Så sa han i princip samma sak som Christian hade sagt dagen innan, och jag svarade samma sak som jag hade svarat Christian dagen innan.

När jag jobbade i Fredags så satt Niklas och småpratade med mig och mickan när vi skulle räkna kassorna innan stängning, och det kom fram att Lutte och Fia har 3 huvudmisstänkta till stölden. Alla 3 från Bygma varav en av dom tydligen är jag. Tydligen så var det två, lite yngre tjejer, som hade varit på ovanvåningstoaletten tillsammans, varapå en kille hade frågat "Vad gör ni?". En av tjejerna hade svarat "Det ska du skita i" och låst in sig på toaletten. Den här killen tycker såklart att detta är rätt misstänktsam, och ska peka ut tjejerna på kort. Det var två mörkhåriga tjejer så det är jag (som är mörkhårig) och två tjejer från mitt jobb som också är mörkhåriga som är misstänkta. Och våra namn står på en lista hos polisen. Så det känns ju kul.
På ett sätt känns det verkligen jobbigt att vara misstänkt för en sånhär grej för jag vill verkligen inte bli utpekad eller misstänkt att vara nån jävla tjuv på en fest som jag blev bjuden till. Sen är jag lite nervös att något ska hända när jag skaffar Amerikanst visum och att dom inte låter mig åka. Och på ett annat sätt så förstår jag dom verkligen. Dom här örhängena är smycken som gått i arv i generationer och är ingentig man kan ersätta, och det är aldrig roligt att bli bestulen. jag blev det själv på min 18årsfest och det kändes skittråkigt. Samtidigt så tycker jag att det är synd att dom inriktar sig så hårt att det
1. var någon från Bygma
2. att det var en tjej. det är väl ingenting som säger att det inte kan ha varit en kille?
3. att det var en brunhårig tjej. varför kan det inte varit en blond som är trevlig?
4. att det är personer dom inte känner så bra. risken finns ju faktisk att tant agda ville lägga vantarna på dom där släktörhängena.
5. att det var en ung person. kan inte gubbar vara kleptomaner?

Hursomhelst, jag hoppas verkligen att dom får tillbaka sina saker, och att den riktiga tjuven kommer fram så att jag kan bli ren från anklagelser. det här är inte kul. min chef ger hemska pikar hela tiden och behandlar mig som om jag var 11.


Egentligen hade jag tänkt berätta om en helt störd kund jag hade idag. Han gjorde så jag nästan skrek i butiken, jag började skaka när jag pratade med honom och tillslut gick jag därifrån.
Min första kundfight! yeeay. I learned from the best, som man säger
("The Best in kundfighting är förövrigt Carro aka Åznan)

men nu tänker jag gå o lägga mig. kanske är jag så pass pigg att jag orkar skriva om det imorgon. annars får ni väl fråga när ni ser mig.

night ohoy!

Kommentarer
Postat av: Maria

men de är klassiker ju! :D

2007-06-19 @ 17:09:22
Postat av: ev

jag vet*nöjd* det finns en JC kille också i stan, kim sa "men bjussa han på en kaffe eviii" det ska jag göra!

Postat av: frida

LOL :) och nej , du är ej försvarad.. (?)

2007-06-22 @ 18:40:58
URL: http://www.contrition.blogg.se
Postat av: rfv

ej ekin
jag ä5 hjosdmaria
och du atår bKOM MIG
DET ÄR LUNH
VI KOMMMER H SÅ kul på roksikde
pusspuss iu ,ove you

2007-06-23 @ 00:23:26
Postat av: SAMURAJA

Du skriver typ en gång om året, och då skriver du noveller... haha klockrent!
JAG VILL HÖRA OM DITT BITCHFIGHT *host* jag menar kundfight ;)

2007-06-23 @ 14:58:36
URL: http://smiran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback