sushi för nybörjare

det är dagar som denna som får mig vilja ta livet av mig själv...



"skämt" åsido, men ändå - dagen har verkligen inte börjat bra. I ärlighetens namn så började allting igårkväll egentligen.Mamma, pappa o jag började tjafsa mitt i natten och gick inte o la oss förrän halv tre! (allting var mammas och pappas fel!)
Jag skulle gå in en snabbis på datorn (som också är en tv som mamma och pappa är jättejätterädda över att jag och mina klåfingriga och alltid smutisga - enligt mami o papi - syskon ska kladda ner/förstöra den... men jag tycker om förtroendet för deras barn!)
Så efterom mamma satt vid datorn, och min dator har crashat så skulle jag bara in jättejättesnabbt och kolla när jag började och när bussen gick idag! Och så blir dom jättegriniga på mig. Jag förstår verkligen inte problemet! Liksom - vad är syftet med att köpa en dyr TV/dator om man inte får använda 50% av kapaciteten? idioter...
Till slut ledde detta allvarliga (?) bråk till att jag lackade gärnet på att jag inte får ha något ifred i vårat hus. mamma o pappa menade på att"det är vååårat hus" det är viiii som betalar räkningarna! och niiii ska göra som viiii säger!" för mycket makt är farligt!!!
Men jag känner liksom såhär, mamma och pappa har sitt rum, köket, hallen,vardagsrummet, toletterna och allt annat som hör till ett hus att städa och göra vad dom vill med! Jag har mitt rum. that´s it. det är det enda i hela huset som jag ska kunna ha privat, som mitt eget. Min fristad som ingen kan inkräkta sålänge jag inte säger att det är okey. Och jag har förklarat för mamma hundratals miljontals gånger att jag skulle gärna se att hon slutar gå in i mitt rum för att :
1. städa
2. rensa i min garderob OCH slänga/ge bort kläder som HON inte tycker att jag ska ha!!!
3. bara allmänt snoka
4. öppna mitt fönster(!!!)
5. flytta på saker! jag kan irra runt i mitt rum för att jag inte kan hitta plånboken, och då beror det på att hon har lagt den någon annanstans för att hon anser att "den ligger bättre där, så ser du den därifrån och därifrån blabla"
Så - vi satt och "diskuterade" (läs skrek på varandra så högt att hundarna stönade och gnällde för att dom inte fick sova, och adam kom ut o bad oss hålla käften rent ut sagt två gånger) ända tills klockan halv tre inatt!

Och imorse skulle jag ta bussen 07.48 för att hinna till engelskalektionen, och jag vaknar 07.15 (ja - det blev stressigt). Skyndade som en idiot till bussen - hann.
Kom till skolan kvart över 8 (börjar halv nio) märker sedan till min stora förvåning att HEY vi skulle arbeta hemifrån idag!! JOOOY! inte en jäkla kotte från min klass. skit
(till råga på allt hann jag inte äta frukost och lunchen är lååångt bort! =HUNGRIG!)
Elin är i London med Malin (lyckliga jävla haggor) och Evelina ligger antagligen och sover och ojjar sig över stackars Gustav ute i snön som är kall och ensam..
Fredrika sitter o redigeringsrummet, Malin har radio med magnus i tre timmat (haha!)
OCH JAG SITTER ENSAM I ENTRÈN IGEN! gaah... livet är förjävligt...

Till Maria, Evelina, Sophia, Elin, Fredrika (som redan vet om det) och framförallt Bea:
Jag åt sushi igår. Det var gott.
Så nu kan jag använda din fina sushi-servis Bea! (fast jag tycker fortfarande att man kan äta vanlig mat på såna! Vem säger att man inte kan äta köttbullar och makaroner med kinapinnar?!)

Kommentarer
Postat av: evelina

HAHA bea

2007-01-22 @ 12:18:25
Postat av: evelina

SA ju att sushi var gott
hur kommer det sig att du provade
du har ju vart stört neggo till det hela tiden
man ska inte dömma en bok efter omslaget

tönt som gick hem idag btw

2007-01-22 @ 12:19:11
Postat av: evelina

jag ojjade mig inte
sluta profilera mig som ensam brud eln:P
jag sov facktiskt, hade osvmorgon gay

2007-01-22 @ 12:19:53
Postat av: ev

altså dom har inte så jättegod sushi på nara:/

2007-01-23 @ 15:19:16
Postat av: Maria

sushi är awsm! kul att du gillade! fancy steuff

2007-01-23 @ 18:20:44
Postat av: maria

jag vill också sushiluncha tillsammans! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback