one love

9.30

klockan är 9.30 och det här är Ekot.
Elin är idag oförskämt bakfull, trött och irriterande enligt sina kollegor på jobbet.
Hon mötte en av hennes yngre brors vänner inatt påväg mot toaletten, och ja - hon sov i hennes ökända stora linne...så att... saker tittade ut
Hon har mos i huvudet då hon inte kan förmå sig minnas hur man slår in en order/handpenning/ deposition i det gröna systemet av kassasystemet, så Vivi  suckar högljutt.


hemhemhem. guud vad jag vill hem o sova. är så äckligt trött. det tog verkligen emot att gå upp imorse. Min varma, mysiga mjuka säng var bara för lockande för att NÅGONSIN gå därifrån. Seriöst, jag skulle kunna bosätta mig där. Sålänge någon kom med mat och tidningar så skulle jag kunna ligga där i all evighet. Men vem vill passa upp på en sån? Aldrig jag iallafall.
antar att det är smartast att fortsätta gå till skolan och jobba. Bygma är ändå helt reko. Sjukt synd bara att varken Kurtsson, Söt-Jonas eller Carro är här..
ÅZNA KOM HEEM!
vivi sitter bara o gör trååååkiga ordrar, så jag får ta hand om alla störda kunder. skit.
ÅZNA KOM HEEEM!
Mr. Sawyer tittade btw förbi häromdagen, frågade efter dig Carro!
sååå.. KOM HEEM!

ni vet när man är sådär överdrivet trött så man skrattar åt nästan allting, gråter över nästan allting och är allmänt likgiltig över nästan allting - allt på samma gång? Och när ögonfransarna klibbar ihop sig(mest för att du däckade innan du hann tvätta bort sminket kvällen innan)? Och när din blick blir helt suddig och du ser sju Viviar istället för en? Ungefär så känner jag nu... gånger arton.. få se det blir...126 stycken Viviar.. kan ni tänka er hur mycket babbel?!
samtidigt som jag bara vill lägga mig ner på golvet och gråta är jag bara sjukt fnissig hela tiden och jag orkar inte.
Vivi gnäller och ojar sig om sina ordrar. tydligen har någon beställt en KQZY8543LACK (aaah en SÅN!)
På ordern står det att vi har beställt 10 stycken, i datorn står det 100.001st. oookej?
Vivi får damp.
och jag grinar.

10.17- KAFFERAST

12.18
de senaste 2 timmarna har jag druckit typ elva koppar kaffe! känner mig SKITSPEEDAD!
........ helvete heller - fortfarande stendöd.
vad är det för fel på mig? vanligt folk blir pigga av kaffe! kul att jag ska typ behöva snorta heroin för att kunna jobba!
Sorry Bygma - it´s just not worth it!

Butiksansvarige Stephan gick runt för o fråga alla vad vi ville ha till lunch - på det mest osmidigaste sättet också!
Han skrev upp arton miljoner alternativ (typ alla menyer på Quattro) och kryssade sedan för vilka som skulle ha vad.
kändes rätt onödigt med tanke på att vi är typ.... 8 som jobbar idag? Vivi o jag kom på snilleblixten att "du kanske kan skriva upp allas namn o gå runt o fråga varje individ vad dom specifikt vill ha istället för att alla ska behöva kolla igenom 18miljonerslistan?".
han gick lite snopet därifrån. mohahaahahaaa

Det är lite kul ändå - hur mycket man uppskattar dom små sakerna här på jobbet.
Bara en sån sak som att man vänder streckkoden mot en!
 Eller tar upp legitimationen utan att man behöver be om det.
eller bara TYP LE OCH SÄGA HEJ! (nej det är inte särskilt vanligt med trevligt folk... lite tråkigt när man själv måste vara så smörigt trevlig hela tiden..)

Det kom fram en jättesöt liten gubbe till min kassa alldeles nyss. så slog jag in hans vara i datorn, men den visade sig kosta mer i datorn än ute i butiken, så han typ flikar in "ojoj tre kronor för mycket tar du betalt för.. jahajaminsann.. nej det är väl inget att bråka om.. absolut inte..."
I vanliga fall hade jag ju självklart slagit in hans vara som det står i butiken, det måste man ju. Men jag hann inte för jag hade redan registrerat hans köp och kvittot hade kommit. Och jag kände verkligen inte för att göra ett dumt återköp på tre spänn! Så han fick tillbaka 5 spänn istället för 2. Jag tänkte att då får det väl vara tre spänn för lite i kassan sen ikväll när vi stänger för jag orkar inte med gubbens gnäll.
och så när jag poängterar att han får sina 3 fnuttiga kronor så säger han neej det behövs väl inteee, tar femman och går!
GAH ibland blir man tokig.

13.05 - over and out

Kommentarer
Postat av: Maria

haha älskar när vi satt och garvade åt ingenting på donken och elias och gustav fattade noll :D juste jag älskar också att vi beskyllde dem för att ha snott vodkan.
btw jag däckade både fre och lör. haha igår däckade jag på golvet i mitt rum, kom inte ihåg hur jag somnade men klockan var halv 2 när jag kom hem, och när jag vaknade (av att det var sjukt varmt för jag hade satt på värmeblåsaren i ren förvirring) var klockan 6 :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback