lussebak+raggarbil

                                

igår bakade jag, india och jackie lussebullar! Först var inda inte alls taggad på o baka. När jag gjorde degen så frågade jag henne om hon ville lukta på den (för mig så luktar den så härligt julig förstås) men hon ryggade tillbaka med ett "uuuh" och en äcklad min... hmm.
Men sen när vi faktiskt skulle baka (och så småningom äta) lussebullarna så tyckte hon det var jätteroligt! Jackie var först lite rädd för degen. Jag tror den var lite för gul och kletig för honom. Han är rätt feg faktiskt. haha. Han står hellre och tittar på än att faktiskt vara med. Som i hans musik klass - han tittar på alla andra när de hoppar runt och dansar och sjunger, men själv vill han antingen sitta i mitt knä eller att jag ska bära honom när jag dansar. fegis. Och det gjorde han ju såklart igår också - han ville hellre titta på när vi bakade än att röra degen. Fast när han sen såg russinen så ville han vara med. (Han åt upp russinen när han trodde att jag inte såg - askul).

Här är iallafall lussebullarna när de var nybakta. SÅ gott. och det doftade saffran i hela huset. Då kände jag mig ganska hemma och julig.



                                         image49


jag måste berätta om en kul grej igår när jag skulle hämta India från skolan. Jackie var hemma o sov (adriana passar honom på morgonen) och Joey slutade senare för han har schack, så jag hämtar India på fredagar så har vi en timme för oss själva. Det är rätt kul faktiskt. Hur som helst så hade jag precis parkerat bilen och skulle å över gatan till skolan när en kille i en förskräckligt ful raggarbil stannar framför mig. Konversationen:

 Killen: Oh my god you´re attractive!
Jag: Oh.. thank you. haha that´s nice of you *försöker gå*
Killen: I mean.. MAN you´ ve got the looks girl!
Jag: *försöker hålla mig för skratt för det där lät SÅ amerikanskt* hehe... thanks *försöker gå igen*
Killen: Hey, can i have your number?
Jag: *tvekar*
Killen: Or. maybe you´re dating someone?
Jag: YES! ehm i have a boyfriend! *yesss*
Killen: yeah.. go figure. bummer.But hey girl you can take my number. and we could just hang out ya know.
Jag: .... okaay...
Killen: Hey you like my car? It´s the same model as the one in *nån serie jag aldrig hört talas om*
Jag: Really?  *Couldn´t care less dude...*
Killen: yeah so where in Europe are you from? Like France or Germany or somethin´?
Jag: No, i´m from Sweden..
Killen: Oh really?! Yeah no wonder you´re hot!
Jag: *HAHAHAHAHAHA* yeah... haha okay....
Killen: So anyway, here´s my number ***********. So you can just call me whenever and we could just hang out or a know. whatever. like grab a beer or whatever.
Jag: *skriver ner numret på min telefon* mhm.. sure thing. *OFTA!*
Killen: Alright. So take care! Stay hot!
Jag: Will do. bye.

Så fort han hade åkt raderade jag hans nummer. haha vad tror han egentligen?! Han frågade inte ens vad jag hette!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken fina lussebullar? vad tyckte familjen? ätit förut eller första gången?
vad duktig du är, som en husmor;-)
mams

2007-12-16 @ 02:33:49
Postat av: Anonym

fel,fel,fel....vilka fina lussebullar! inte en fråga förstås

2007-12-16 @ 02:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback