en dröm

jag är på jobbet och det är tio minuter kvar tills lunch! och jag är SÅ hungrig!
Christian ringde mig imorse vid tio och tyckte att jag skulle jobba. snäll och hungrig efter kapital som jag är kunde jag inte annat än säga ja. vilket är okej för jag älskar mitt jobb. men inte okej för jag är dödstrött. och hungrig som en vaaarg. raor.

jag drömde en jätteobehaglig dröm inatt. jag drömde att jag badade i en pool. en stor pool. med massa andra människor som badade i den. och runt poolen var det väggar. med typ en halvmeters mellanrum från poolen. Vi plaskade och simmade och lekte o hade jättekul i poolen, sen helt plötsligt var det en av tjejerna som stod helt blixtstilla i vattnet. och stirrade framför sig. och jag frågade henne vad som hade hänt. och hon svarade:

"Det finns krokodiler i poolen"

Och jag fick en sån jävla panik. Ville bara ut, ut, ut ur vattnet. Men alla skrek åt varandra att vi inte skulle göra några hastiga rörelser, det skulle få krokodilerna att attackera. så vi drog oss jättejätteförsiktigt ut mot kanterna för att ta oss ur poolen. Ingen visste var krokodilerna var, bara att dom var någonstans i närheten. När jag äntligen har nått en av kanterna försöker jag desperat dra mig ur poolen, utan att irritera krokodilerna. Men det är nästan omöjligt att dra sig ur, det finns ingen plats mellan poolkanten och väggen. Jag får mer och mer panik och kämpar som en galning tills jag äntligen är ur poolen och utom fara. Jag lägger mig på utrymmet mellan poolkanten och väggen, det är smalt - väldigt smalt. längs poolen ligger vi alla stela, helt paralyserade av rädsla för att bli attackerade.
vi ligger där och aktar oss för krokodilerna i vattnet, drar in alla armar och ben så mycket som det bara går.
jag skriker så högt jag kan efter hjälp, men jag har ingen röst. Ingen hör mig.
efter en stund inser jag att mitt skrikandes är förgäves, så jag reser mig försiktigt för att hämta hjälp. står vid det som ska vara utgången, och känner att snart är det över, snart får jag komma härifrån.
Då plötsligt känner jag hur någon lägger en orm över mina axlar. Den är tunn, lång och alldeles slemmig. Jag skriker och tar tag i den och slänger ned den i vattnet. Därefter ser jag hur hela vattnet är fullt med äckliga djur. Ormar, ålar, krokodiler... längs gången där alla ligger för att förska skydda sig börjar det krypa spindlar, skalbaggar och kackerlackor. Jag skriker.

Sen vaknar jag. och är alldeles svettig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

drömanalys: du känner en stor rädsla för äckliga kräldjur och djur med fler än 4 ben. förmodlingen har du en traumatisk upplevelse från barndomen där du blivit utsatt för dessa djur under jobbiga förhållanden, (kanske har din far stänkt in dig på skansen akvariunmet som liten ). för att få bot mot detta så du blir av med mardrömmar som istället ersätts med vackra drömmar om rosa får, tipsar jag dig därför att uppsöka en psykolog för hjälp. sök i gula sidorna under "jag är störd" så hittar du det numret du söker. vanligtvis tar dessa hjärnskrynklare 3000 kr i timmen. men jag har hört ett rykte om att du ska vara tät, så det blir nog inget beskymmer.
PS. om du är riktigt generös kan din vän malin hänga med för lite psykhjälp för att komma över hennes spindeldrömmar.

2007-08-10 @ 17:36:55
Postat av: eyeline

hahaha din lilla lustigkurre! ;)
p.s - jag skulle aldrig ta med dig, jag gillar dig bäst när du är störd C:

2007-08-10 @ 17:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback