fortsättning - irritation2

det här med blogg ärju faktiskt rätt bra. 
 * man kan berätta vad man gjort under dagen
 * man kan skriva om personer man tycker om
 * och, man kan skriva om totala idioter vilket dagens inlägg kommer att handla om

Jag ska i detalj berätta om en alldeles vidrig sak som har hänt mig, några av mina närmsta vänner och ett antal personer i min klass. om du är känslig skulle jag avråda dig från att läsa.

På våran filosofilektion brukar vi ha sk filosofiska caféer, då en grupp får anordna ett ämne man får diskutera i smågrupper, samtidigt som vi äter kakor och dricker saft.. En dag skulle Peder och Staffan gå och blanda saften.
Ett par dagar senare, blev jag inkallad på min systers rum - hon ville visa mig någonting. Det jag fick se var Staffan och Peder, inne på skolans toalett, med skolans saftkanna, då dom fyller den med toalettvatten. och skrattar. Senare har dom gått runt på lektioner och serverat saft - blandat med toalettvatten till vissa i klassen. Vissa har dom vägrat servera. Dom har alltså valt ut vilka som skulle ha drabbats av denna toalettsaft.

Peder som spelar i samma badmintonklubb med min syster hade skickat den här till henne - och tyckte att det var ett skitkul skämt! Ganska så snart så har detta rykte spridigt sig runtom i skolan. Våran filosofilärare bad mig att fixa filmen - vilket jag gjorde. Jag loggade in på fridas dator utan hennes vetskap och tog filmen. Så om någon får för sig att hata frida för att hon gav mig filmen så vet ni att hon inte hade något med det att göra.

Idag pratade våran filosofilärare med Peder (Staffan skolkade nog idag), och sade åt Peder att be klassen om ursäkt. Han vägrade. Clara (läraren) sa att hon skulle ta detta till ledningen, vilket Peder inte protesterade mot - korkat som fan. Hade han bara bett om ursäkt så hade allt fokus varit av honom, och det hade hamnat på Staffan. Men jag antar - Once a stupid prick, always a stupid prick.

Jag, Elin och Evelina gick idag till våran rektor för att klaga på att ingenting har hänt på 10 dagar. Både elever på skolan och lärare har reagerat, och det här är ett ämne som susar i skolan jämt. Jag har bestämt mig att om jag inte får en ursäkt från dom två idioterna, så ska jag polisanmäla dom. De ska berätta för klassen vad dom har gjort, och dom ska uppriktigt be om ursäkt.


nu måste jag o malin springa till bussen, men jajg lära ju skriva ett nytt inlägg när jag kommer hem

Bittrabloggen.se - bra lantz

























Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan vad dålig stil! Jättebra att du sätter dit de Elin!

Postat av: elin

tack! jaa jag blev så arg så jag skakade igår!

vem är det som skriver btw? haha jag kan inte se :P

2006-12-12 @ 08:42:08
Postat av: elin igen

ahaa pelle :D nu ser jag!

2006-12-12 @ 21:16:24
Postat av: Lantzi

Såhär i efterhand måte jag säga att det är snarare dom det är synd om. Skulle hellre dricka 10 glas av den där "saften" än att ha samma mentala ålder som de...

2006-12-28 @ 01:12:08
URL: http://lantzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback