floating and fighting like a kite on a string

jag måste ha otur med det det här med blogg... det är andra gången jag skriver ett lång "jag-är-jätteirriterad"-meddelande, och så raderas det
för dig som är nyfiken - jag irriterade mig på min bror och hans gitarr.

snart är det jul. jag har panik! inga pengar förrän den 20e (och då kanske man är lite sent ute med klappar?).
och jag tror att jag har insett att jag inte är så där jättemycket för att shoppa presenter. eller så är jag nog bara inne i en fas...
apropå ej i fas - jag blir nog flaggad idag.
anyway - tillbaka till julen. julen är vanligtvis på vintern här i sverige.... var är all snö? jag förstår ingenting.
snart 8e december och inte så mycket som en flinga? jag ska iofs inte klaga - jag fryser något så oerhört när det är snö ändå så det kanske är lika bra? Å andra sidan är det ju så mysigt att puckla på sig alla vinterkläder o ta en promenad i snöfallet. eller att åka pulka med sina bästa vänner. och dricka varm choklad när man kommer hem. med grädde i. yum

Jag har varit duktig den här veckan - det måste jag säga faktiskt. Har legat efter i skolan något så otroligt.
psykologi: 1 tenta, 3 restuppgifter (2)
filosofi: 2 fördjupningsuppgifter, 1 tenta
organisation&ledarskap: "analysera en ledare", arbetsrättstenta

svenska: språkprov, bok
samhällskunskap: rättvisahemtenta, demokratitenta
engelska: uppsats/recension/analys av bok
MSK: restuppgift från lektion

jag har kommit fram till att jag alltså har skrivit 6 uppsatser på fyra dagar. 6 !
iofs så har jag suttit kvar till skolan stängde två dagar i rad. Igår slutade jag halv tolv. tog tåget hem halv sex. snacka om strongt.
men ändå, en del kvar o göra - nu ska jag göra restuppgiften i människan socialt och kulturellt. Bra att min lärare har satt mig ur fas utan att veta varför. vi fick gå igenom varenda lektion sen terminen startade för att räkna ut vilken lektion det var jag missade. conny conny conny....
jag är så lättad förresten. jag fick mvg på arbetsrätten i Org&Led. jag tror jag får mvg, eller åtminstone vg på analysera en ledare, så då får jag mvg i kursen. Duktig elin. jag borde be någon klappa mig på axeln.
frågar mamma sen.




dagens tillbakablick -  The Hardest Part, Coldplay
dagens idag -  Kite, Copeland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback