helgens bravader

jag orkar typ inte blogga. jag vill, men jag orkar inte. jag är lat. jag vill att mina tankar ska kopieras o klistras in här. vore inte det jätteskönt? Kan inte någon uppfinna det? Man kan ha en liten hjälm med typ.. elektroder. (jagäringenfysiker).

anywho. tidigare i veckan ringde vivs o ville att jag skulle jobba på lördagen. Så jag hoppade på! Väldans kul att få jobba lite, plus att jag ligger på minus på pengafronten. Så jag jobbade med Tessan i kassan vilket alltid är lika kul, lill-lövet, Con och lite fler folk. hha christians nya frus son (våran förra chefs systerson) var också där! bara 17. hahah så söt. o så kul med alla dessa intriger. jag bara älskar det. jag kan nästan tänka mig att spinna vidare på min och markus idé om att skapa en tvserie. "Bygghandeln" skulle det heta. och det skulle bli en sån succé att vi var tvugna att flytta serien till USA och ja.. bli stenrika helt enkelt.
så jag jobbade 9-16. vid 14 dissade tessan mig o sa "du kan väl stänga själv?". hygglo. bara första dagen på jobbet på ett år så blir man lämnad ensam. men det gick bra faktiskt. bara att jag fick en mördarkö där runt kvart i 3 som inte tog slut förrän vid halv fyra. en kille kom o skulle betala sin order, men hade bara en följesedel (man ska ha två, en till kunden, en till mig) så jag var tvungen att springa o kopiera den, gick förbi hela kön som stirrade argt på mig, en kvinna sa tillochmed sarkastiskt "kanske dags att öppna en till kassa??". jag muttrade "mm om vi hade någon som kunde sitta där ja" och gick vidare.
menmen. jag hade kul! jag gillar bygma somsagt. det är coolt att man kommer ihåg allting igen. behövde bli påmind om nästan allting av Tessan en gång men sen flöt det lixom på.

på kvällen gick jag, Sophia, Bea och hennes pojkvän ut. Det blev Berns. Efter en stund dissade Bea o Kirja oss för techno... uuh. "Im on a mission. To find the trancemusic of Sweden". haha skrattade vi gott åt. Men Sophia o jag höll oss kvar o drack o dansade. Hon lurade på mig någon drink som smakade aaahahahaaaalldeles för mycket Gin. det blir inga mer såna i framtiden, nej. Men dansade gjorde vi och hade askul. tidigare, när vi satt vid ett bord och sippade i oss drinkar kom det fram en full kille och berättade att hans kompisar kollade in oss och tyckte vi var, citat: "sjukt snygga".
själv var han "nästan gift" sa han. när han frågade hur gamla vi var kollade Phia på mig o sa "jaa.. ehm.. 21 va?"
jävligt övertygande. hahaha. han utbrast "JÄVLAR vad unga ni är då! jag är gammal! jag är 24!"
hahah. vi gav honom 5 minuter att springa o hämta sina kompisar o ge dom en chans. när de kom stod de o samlade mod i ett par minuter sen kom de fram.
haha jag vet inte var jag ska börja. ena killen såg ut som han hade fått en elchock och pratade på om.. jaa.. ingenting. den andra kunde likagärna ha misstagits för en gris. väldigt intressant. vi hade under dessa 5 minuter kommit fram till att [klia på örat] betyder "lets get the hell outta here". så griskillen gjorde säkert sitt bästa med att charma mig medan elektraboy pratade med sophia om gud vet vad. jag ryckte och kliade frenetiskt i örat i väntan på att phia skulle upptäcka mitt behov av att verkligen verkligen VERKLIGEN gå därifrån. och det omedelbums. my prayers were answered och vi flydde därifrån.
kvällen flöt på med dans och annat. men jag blev rätt otaggad när jag blev inputtad i en killes cigarett som släcktes mot mitt lår. gjorde gaaanska ont. så vi flydde neråt toaletterna på jakt efter vatten, men stoppades av en kille som föreslog is. så jag hittade tomma glas med is i och tog en näve full och tryckte dem mot mitt lår. domnades av rätt rejält men kände ju ingenting av cigarettbrännmärket iallafall.

söndag. mamma kommer hem måndag. = städa. jag fick i uppgift att dammsuga övervåningen så skulle pappa dammsuga när nere (taktiskt farsan, jag dammsög ju bara hela nedervåningen tidigare i veckan) haha. hur som, när jag städade mitt rum fick jag värsta impulsen att ommöblera. så det gjorde jag. trivs bra i det här faktiskt. skönt att ommöblera ibland. få in lite nytt och ta ut lite gammalt!

idag är det måndag o mamma kommer hem från Spanien. ska hämta henne i Rotebro vid halv fyra kan jag tänka mig. hon ska ringa när hon har landat. innan ska jag hinna ta ut hundarna och skulle gärna ta en sväng förbi centrum så jag kan köpa mig en ny kamerasladd eftersom min är helt försvunnen. sen skulle jag vilja köpa lite smink, och en ny jacka.

gud vad Kasper gnäller o gnabbar. han kanske bara vill ha lite kärlek. ska gå o pussa på honom lite.
tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback