blackouts

det har nästan varit olidligt varmt idag. liksom det var helt olidigt varmt inatt. Vi har airconditionen på i huset under dagen, men Julie har stängt av den på natten för att det ändå är "kallt" då. Vilket det inte är. I Nathan och Colins rum på ovanvåningen är det närmare 90 grader om man inte har airconditionen på. Airconditionen i mitt rum funkar typ inte så det var helt galet varmt. Jag hade fönstret öppet ett tag med det hjälpte ingenting. Det lät bara massa pga vinden. jag sov utan tröja. jag trodde jag skulle dö av värmeslag. mitt i natten kom Julie o knackade på min dörr och frågade mig om jag kunde hjälpa henne ta ner parasollet på baksidan. Hon var rädd att vinden skulle blåsa sönder den och att den skulle blåsa in i fönstret. Så kvart över tre på natten stod vi utomhus i blåsten och försökte fälla ner parasollet.

idag har varit en rätt skön dag också faktiskt. Julie och Colin åkte klockan 9 imorse. Städarna kom och jag o Nathan har.. hängt. Jag vikte tvätt och sorterade ut hans vinterkläder medan han lyssnade på klassisk musik för barn och dansade. sen åkte vi o hämtade Colin vid 12.30. Åkte hem, gav Nathan lunch, gav Colin snacks och sen var det nap. Jag vikte mer tvätt framför Reba på tv (älskar det programmet!) tills killarna vaknade vid 4. Sen lekte vi lite i vardagsrummet tills det att Julie kom hem vid 5.
Vi hade två strömavbrott idag också. Julie kom rusandes in med killarna först för hon hade sett ett bi och tänkte döda den med dammsugaren. ha ha. Så jag, Colin o Nathan satt o kollade på Noggin när TVn plötsligt stängdes av. Först trodde jag det var Colin som pillat på kontrollen och kommit åt en knapp, men kontrollen var långt ifrån honom så jag fattade direkt att det var strömavbrott. la la la. tiden gick, Julie freakade och ringde alla sina vänner och bad de spela in det absolut sista avsnittet av ER som hon har följt i 13 säsonger. Jag som längtat hela veckan på mitt Grey´s missade det såklart. jävla timing..

nu är iallafall stömmen tillbaka och jag ska sova nu. Är förvånandsvis trött kl 23 en torsdagkväll. Imorgon ska jag få massage.
eller få o få. jag ska betala 92 dyra dollar för det. Men det skiter jag i. Jag har en knut i ryggen som bannemig måste bort. Dessutom har jag aldrig unnat mig själv en timmes proffessionell massage. Nu är det min tur.
aaah.

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback