all things come to an end (hopefully)

det känns som om jag har massor att göra idag men absolut ingen energi alls. Jag vaknade 7 imorse av att Nathan gallskrek. Jag har aldrig hört nåt liknande. Gick ut i köket och där står Garrett med honom i famnen och gör absolut ingenting för att tysta eller trösta honom. Så jag tar honom och han blir tyst med en gång och lägger huvudet mot mitt bröst. naaw. det var rätt sött. Colin ville verkligen inte gå till preschool idag. Han började tillochmed gråta. Garrett är så sämst på att trösta sina barn. ha ha. han är en bra pappa (inte i närheten av lika bra som min dock) men seriöst, han kan typ ingenting. Igår när jag hade hämtat honom på jobbet och vi hade kommit hem så säger han:

"So... what does Nathan have for dinner?"
jag blev gaanska chockad av att han inte ens vet vad hans son äter till middag, men  samtidigt vill jag inte döma honom. Han jobbar jämt. Så jag gav bara lite tips om vad han kunde ge honom.

Så nu är Garrett på jobbet, Julie är i Palo Alto och Colin är i skolan. Nathan och jag sitter nere i vardagsrummet och jag har precis varit nyttig igen och ätit gröt till frukost.
(det var jätteäckligt)

att göra idag:
* städa upp leksaker i vardagsrummen
* dammsuga vardagsrummen
* göra rent i köket
* vika all tvätt

om 3 timmar ska vi hämta Colin så det är ju ingen brådska egentligen. Samtidigt är det rätt skönt att ha allt gjort när killarna sover så jag kan ha lite privatetime för mig själv.

jag läste förresten mitt tidigare inlägg och insåg att jag fick det att låta som om jag och Garrett skulle duscha tillsammans. Givetvis inte. Jag menade bara mig själv. Jag och mitt alter ego.
nu har vi rätt ut det. Tillbaka till disken! yey

Det är 92 dagar kvar tills hemgång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt...blev lite orolig där.
mams

2008-05-29 @ 02:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback