Mr. Jingles

Det har varit helt otroligt fint väder här idag. Solen har stått högt på himlen hela dagen och det har inte blåst det minsta. Jag satte mig i en av stolarna på baksidan av huset där vi har helt öppen himmel. Inga träd, ingenting. Det var hursomhelst svinvarmt så jag passade på att sola (eftersom jag hade en extra ledig dag). Så jag låg ute i solen och lyssnade på musik och mådde allmänt bra.

 


fast jag brände mig förstås. i ansiktet och på bröstet. men det är sånt man får ta. vill man va fin får man lida pin.
jag läste också ur en bok som Julie lånade ut till mig: Tommyland av Tommy Lee. Hans självbiografi. Om drömmen om att bli rockstjärna och dess drastiska följder. Drogmissbruk, sexskandaler och 3 äktenskap. Väldigt intressant, roande och befriande bok. Jag gillar den. Han har också tydligen skrivit en bok som heter Dirt tillsammans med sina Mötley Crüe medlemmar där alla fyra tolkar samma händelse på sitt eget vis, så den ska jag läsa när jag läst ur den här.
Jag hann också göra lite korsord ur Kalle Ankas kryss som mamma så generöst skickade med i ett litet paket till min födelsedag. (jag kan påpeka redan nu att jag är helt värdelös på korsord och sudokus och liknande, så Kalle Ankas räckte gott... och VÄL.)

  
men jag klarade iallafall det "Ganska svåra Mussekrysset"

 det här är min personliga favorit. "Kalaskula - Ölmage". Har jag huvudet på skaft eller vad??







The Green Mile går på TV just nu. Jag bara avgudar den här filmen. Det är min absoluta favoritfilm. Jag gråter lika mycket varenda gång Mr Jingles dör, och när John Coffee återupplivar honom igen. Jag gråter igenom nästan hela filmen för den är så hemsk. På vissa ställen skrattar jag för den är så rolig. Hela tiden känner jag ångest för att John blir dömd för något han inte har gjort och att Wild Bill är så vidrigt rasistisk och pedofilig.
Fast allra mest gråter jag när Percy förstör Delacroixs avrättning och han bränns till döds. Och Mr Jingles springer i gömmer sig i the padded room.

Nej, det är helt enkelt bara världshistoriens bästa film i mina ögon. Den har allt. ♥ jag älskar den här filmen. har jag gjort sen första gången jag såg den för säkert 7 år sen.





Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är sååå stolt!!
mams
vad härligt det ser ut på baksidan av husetmen.....var är poolen?;))

2008-03-04 @ 21:10:10
Postat av: elin

hör o häpna, men... de GLÖMDE poolen i North Carolina!!! :O

2008-03-05 @ 09:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback