jagärettjävlageni+bildtime

ni som jag har pratat med på msn sen jag lämnade sverige vet nog att jag har varit tvungen att använda msn web messenger, eftersom av någon anledning slutade det bara helt enkelt funka efter typ en månad i San Francisco. (speciellt Malin har retat sönder sig själv bergis för hon vill skicka massa saker över msn hela tiden, alternativt att jag ska ladda ner låtar till henne och sen skicka.... samma sak med evi). anywho, när jag försökte logga in så stod det bara att det inte funkade och att man kunde felsöka eller nåt. Så jag provade det.... sjuhundrafyrtioarton gånger men det funkade aldrig. ingenting funkade! och jag fick damp! av nån anledning funkade inte msn web messenger heller först, men sen upptäckte jag att det var blockerat i min webbläsare så det var ju bara o ta bort, sen funkade det igen. jag gav iallafall upp hoppet litegranna om att mitt msn någonsin skulle få liv igen. Tänkte fråga pappa om han kunde plura lite när han kom hit men jag vet att han bara skulle bli grinig o tycka att han är faktiskt på semester och "faan du ska ha Mac alltså, PC är inge braaaaa!" (försök inte neka det pappa, you know it aswell as I do :P)

Så nu, för typ en halvtimme sen så började jag städa mitt rum och jag tänkte att när jag ändå är i farten så kan jag ju passa på o städa datorn också på all skit jag har på skrivbordet. Typ bilder som jag kan slänga, låtar jag inte behöver, filmer som jag har sett - ni vet, sån skit. SÅ när jag hade gjort det så såg jag att Norman (virushanterarprogrammet) behövde uppdateras så jag tog tag i det. Sen märkte jag att datumet var inställt på den 13e september 2006 (vilket var aningens fel) så jag gick in på kontrollpanelen och ändrade det. När jag väl var därinne så hittade jag "program och funktioner" så jag tänkte att jag kan gå in och avinstallera lite program som jag inte använder och som bara tar plats - som msn t.ex. Så det gjorde jag. Sen av någon anledning fick jag för mig att installera det igen för o se om det funkade den här gången. Jag hade provat att avinstallera msn tidigare och sen installera det på nytt igen, men det funkade inte då.
den här gången.... funkade det! Mitt msn fungerar igen!!! YEEY! :D så glad jag blir.
jag försöker få kontakt med Markus på msn så jag kan skryta om hur smart jag är, men av nån anledning har han något bättre för sig. Slår vad om att han sitter o kollar på film nu igen. Klockan är ju ändå 3 på natten därhemma..
eller... vänta... fredag? Okej, han är på tegel. Givetvis. Var annars?
Hoppas ni förstår vilket genombrott det här är för mig! lixom, Dator+Elin equals KATASTROF! Most of the time.

igår var jag, Julie och killarna på CostCo och handlade mat o grejjer. Jag åkte dit i ett mission: filmer. Jag ville köpa filmer. Jag har inte varit på bio på hundra år, jag vill se FILM! jag hade tre önskemål att hitta:
August Rush (som jag sen jag såg filmtrailern på TV har LÄNGTAT efter att se eftersom den verkade så gudomligt bra. Jag har seriöst varit halvt besatt av den. Men har såklart aldrig hunnit gå på bio o se den.
Martian Child den med John Cusack som adopterar en pojke. Den verkade också sådär jättebra.
Dan in real life har bara hört av alla att den ska vara jättebra så det är väl lika bra o ta o se den.

Och jag hittade allihopa! och jag köpte allihopa! tjoho. Igår såg jag en av dem, och jag måste säga: jag blev jävligt besviken. inte alls så bra som jag hade förväntat mig. trist.


medans jag städade i min dator btw, så hittade jag en blandadmapp med massa roliga gamla bilder som jag tänkte lägga upp. För er som tycker jag har lagt upp fula bilder på er - sorry. ni får leva med det :)

 jättegammal bild på mig och Ankan. Från ettan säkert.

 jag, Emelie och Ankan i skolan. Tvåan? Trean?

 Allan o Draken. Man kan inte annat än älska de männen. De är anledningen till varför jag saknar skolan (förutom uppsatserna såklart. dom sög)

 he he he. förlåt grabbar.

  evi på valborgsmässoafton. ha ha ha jag tycker hon är så söt här.

 såhär het är hon nu för tiden.

 Fredrik o Julle med kall gulaschsoppa den kvällen jag o Freddi hade bråkat med några av tjejerna under en utekväll på baban. Så vi drog hem till Julle. och sov i Julles brorsas skitlilla säng. och väcktes av Julles brorsa på morgonen när han undrade vafan vi gjorde där. och vi undrade vafan vi var nånstans.

 Valborgsmässoafton hemma hos nån av fruarna. Jonte hittade en gitarr och serenerade alla tjejer med en egen sång.

 kisspaus. vi blev tvungna att gå av tidigare från tåget. pga att 3 personer inte kunde hålla sig längre.

 elins lillebror emil sitter o leker med min mobil samtidigt som vi kollade på big brother och skrattade åt Raggers citat: "Dra mig i ballen o kalla mig Ingrid, men det här är inte coolt". Sen märkte vi att Emil lyckats ta kort exakt då. Skillat som fan. och jag tänker aldrig slänga den bilden.

 Sophia o jag ägnade en heldag för o leta tält till Hultsfred 06. Här är hon i en barnsäng inne på Jysk.

 Jag och Emilie (t h) och ibland Maria (t v) hängde alltid på Tegel innan det började bli smockfullt av fjortisar som det är nu. Rosa Pantern.... för vi var ju inte alls fjortisar.

 he he he det här kommer jag bergis få skit för från Lantz. men är hon inte bedååårande?

 Jag o jossan en vinterkväll på tågstationen. Är det inte kul att alla tror att personen till vänster är en kines? (det är jag - ingen kines)

Kommentarer
Postat av: Niklas

MSN fungerar inte om man har fel datum inställt. Det har jag lärt mig the hard way.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback