morning to y´all

vet ni vad? Idag jobbar jag faktiskt inte 10 timmar! HURRA!
(jag jobbar 9,5 timmar istället)

jag vaknade helt sinnessjukt hungrig imorse... middagen igår var någon halvt tinad/halvt uppvärmd kycklingsoppa som inte såg alltför attraktiv ut. Så jag dissade den och körde på en Lean Cuisine Sesame Chicken pasta snabbmatslåda istället som faktiskt var jättegott men portionerna är ju så fruktansvärt små! Jag äter hellre nyttig (äcklig) mat i större portion än onyttigare (god) mat i små portioner. Det är ju bara tortyr att äta god mat och sen inte får ta seconds. Sen åt jag lite vindruvor också medan jag somnade gott i min säng. Jag kan knappt fatta att jag har jobbat 10 timmar varje dag i 4 dagar. Jag är bannemig helt slut. Men idag ska vi tack o lov till Howarth Park och bara ta det lugnt. Det hade varit så mycket enklare dock om Nathan antingen var lite äldre eller lite yngre. Då hade jag inte behövt ha superkoll på honom hela tiden. Hade han varit äldre så hade han ju kunnat springa runt o leka med de andra barnen medan jag sitter tillbaka och bara tittar, eller om han var jätteliten så hade han bara kunnat chilla i vagnen o sovit typ. Men nu måste jag verkligen vara med och leka hela tiden.. vilket är lite jobbigt (speciellt just idag). 
men men. det är iallafall fint väder och jag är glad för det. Har lite att göra innan vi ska åka..
Göra picknicklunch
packa diaperbagen med ombyteskläder till efter de har lekt i vattnet
städa undan i köket
klä på ungarna
klä på mig själv
köra in lite tvätt i maskinen
packa in lunchen, diaperbagen, leksaksväskan och filten i bilen innan jag tar med barnen ut till bilen.
åka vid 10:45. nu är klockan 8:45. Så jag har a good 2 hours left.

imorgon kommer Julie hem tack och lov! Om 9 dagar åker familjen till North Carolina och jag har ledigt i 17 dagar. Vilket ska bli någonting similar to heaven. först ska jag fan bara sova typ en hel dag (UTAN att väckas av barn! kan ni förstå hur lycklig jag är?) sen ska jag... jag vet inte. ta hand om mig själv. Träna, sola, vila, läsa en bok, lyssna på musik - ni vet, sånt som jag älskade att göra innan jag blev "a second mom". Jag ska åka till San Francisco och bara gå runt och älska staden. Jag ska träffa Viki och Amanda och Johanna. Jag ska hänga på Gestalthaus och gå ut på krogen.

Åh vad jag längtar.
det är 70 dagar kvar tills hemgång. Shit, alldeles nyss var det ju 100. 30 dagar gick helt plötsligt jättefort. Hoppas de kommande 30 dagarna också går fort. Och de 30 dagarna efter det. Och en VIPS så är det bara 10 dagar kvar tills hemgång. ouff

Kommentarer
Postat av: moster

o sen när du kommer hem ses vi!!

snygga skor föresten..:-)

o glad midsommar!

olle, mormor o morfar hälsar oxå

puss

2008-06-21 @ 11:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback