sälar

fredag.. och jag är hemma.. igen. vi har haft en relativ lugn dag idag. jag fick ett minisammanbrott när killarna skulle sova men ingen ville sova och jag ville prata med evelina men kunde inte för nathan vägrade somna och ville bara skrika istället, och väckte i det sammanhanget Colin som bara sovit en timme. Så istället för att städa upp efter att vi bakat Jello och tömma diskmaskinen och äta lunch och ta det lugnt och prata med evi så fick jag bita samman och försöka att inte flippa ur med två gnälliga ungar. jisses det var verkligen inte kul. Jag lekte med Colin samtidigt som jag försökte få Nathan sluta gråta, och när jag fokuserade två sekunder på Nathan skrek Colin "WHY WONT YOU PLAY WITH ME?". och jag försökte få honom att förstå att Nathan också ville leka, men Colin (självisk, irriterande och störande som han är - försöker intala mig själv varje gång jag stör mig "han är bara 4, han är bara 4, han är bara 4) vägrade dela med sig av min uppmärksamhet och började gråta och gnälla över att hans truck från filmen Cars - Mac (ni vet han som skjutsar Lightning McQueen till tävlingen)
(jag vet att jag är en tönt som kan det där men jag har sett filmen fem gånger sen jag kom hit - och då vill jag poängtera att jag bara varit här i 2 veckor) tydligen hade gått sönder och jag var tvungen att fixa den, men jag som inte är särskilt teknisk av mig förmådde inte laga den så fantastiskt bra, så då bröt han ihop ännu mer. och jag ville bara riva av mig håret. 
phew vad var det där? tre meningar?

hela familjen (mig inkluderat) sitter i vardagsrummet och tittar på barnprogram. Julie dricker vin, Garrett och jag dricker öl. De hade en corona som jag lyckades haffa och goodness gracoius me vad gott det var. Det har regnat hela dagen - helt sanslöst mycket - och stackars Julie som var ute och gjorde massa ärenden (bl a laga datorn som deras förra au pair pajade) och handla mat och köpa och lämna tillbaka kläder, halkade i regnet och har stukat sin fot.

Julie när Garret precis kommit in från regnet: Nice weather huh?
Garrett: yeah i know... it totally messed up my hair.
jag: hahahahahahaha
garrett: what are you laughing about?
jag: hahah you´re bald?
garrett: oh.. that.

iochmed att Julie hade stukat fin fot och helt enkelt inte kunde röra sig och att garrett lagar mat lika bra som en... gurka, så fick jag den fantastiska uppgiften att laga mat :) det gick faktiskt bra, jag förvånade mig själv litegrann. Men så (självklart) när jag ska hälla ur vattnet från pastan så glider durkslaget ur mina händer och jag spiller hälften av pastan i diskhon. Jag visste det - att jag hade lyckats laga en hel måltid sådär var bara för bra för att vara sann... det smittade nog också eftersom Julie två sekunder efter spillde ut halva burken parmesan..
men det var iallafall jättegott! :)


Nathan och Colin kollar på ett jättegulligt barnprogram med massa söta djurbebisar, bla sälar och jag kommer o tänka på när pappa och jag var på skansen när jag var liten och tittade på sälarna. Det var höst och jag minns att jag hade ett par röda vantar. En säl hoppade upp och jag försökte klappa den och sälen lyckades bita tag i min vante och drog med sig den ner i vattnet. Jag började gråta för att jag blev
1. ledsen för att jag förlorat min fina röda vante
2. besviken på sälen eftersom jag älskade sälar och kände hur den hade besvikit mig.
Men så helt plötsligt vänder sälen i vattnet - hoppar upp igen och slänger tillbaka vanten!
Det är det enda jag minns av det skansenbesöket. Minns ingenting innan, och ingenting efter. Minns bara att efter det älskade jag sälar ännu mer.


ett antal timmar senare
jag har önskeshoppat igen på Urban Outfitters hemsida. Jag gjorde det jättemycket hemma i Sverige och kollade på kläder jag skulle vilja ha, men blev hela tiden besviken på att Urban Outfitters aldrig skeppade sina produkter från USA till Europa, så jag satt och planerade om jag kunde skeppa det till Johan och Jaye (min gudfar och hans flickvän) i Kanada och sen kunde dem skicka det till Sverige. Men det blev aldrig av :)
Skönt o bo i USA nu, så slipper jag knåda o knepa. Jag höll på o fylla i billingadress, men så tänkte jag att jag borde kolla med Julie och Garrett att det är okej att jag de skickar fakturan till adressen. Så kan ju jag betala dem senare. eller att dem hoppar en veckobetalning eller nåt.
wiie i can´t wait. maha jag vill beställa allt nu och få det imorgon! :D
fast det kommer ju inte hända men ändå - det vore najs. jag är rätt otålig av mig.

nu har jag kollat på Fresh Prince sådär länge igen, och jag måste erkänna - jag älskar det. Jag älskar Carlton. Jag tror att han är mitt alter-ego. Världens största tönt. Men åååh så charmig!

nu är klockan tre och jag ska sova. Nattinatti! (fresh prince har slutat sända)

Kommentarer
Postat av: Anonym

besvikit dig?

din svensläraret

2008-01-26 @ 15:18:40
Postat av: elin

vad heter det då?

2008-01-26 @ 21:35:08
Postat av: Anonym

gjort mig besviken eller svikit mig
svarat på mejl ännu?

2008-01-26 @ 22:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback