glad!

jag känner mig riktigt glad idag! igår tog jag min lilla skruttiga volvo och körde till santa rosa för att träffa Julie och Garett Lees, med sina två söner, Colin och Nathan! Det var en timmes bilfärd härifrån men det var löjligt enkelt att ta sig dit. Åkte bara igenom Golden Gate Park, ut på Presidio som tar en till Golden Gate Bridge, över den och sen rakt ut på 101 North. Sen var det ganska trist. Bara raaakt fram hela tiden på samma väg i 110 och regnigt.  Jag insåg efter ett tag att jag kanske ska ta o köra lite långsammare, med tanke på att det var vått underlag.. vill ju inte vara med i en bilolycka direkt. (hörde om bilolyckan i Täby där tre killar från Åva omkom. Fruktansvärt!)

Men det var ändå rätt skönt att sitta där i bilen själv. Med värmen på och radion på högsta volym sjöng jag och kände mig lycklig. Så börjar jag närma mig Santa Rosa. Letar efter exit Bicentennial East. Så kommer jag till en avfart som heter bara Bicentennial.. och jag försökte leta efter ett "East" på skylten men såg inget. Så jag tänkte att det är nog bäst att jag åker vidare, kanske är nästa avfart Bicentennial East? Nä. såklart inte. min vanliga otur. Plus att jag såg när jag åkte förbi avfarten på en skylt längre in så står det East. (varför kunde det inte ha stått på den stora skylten för?). aja. jag fick lite panik och sa rätt mycket fula ord (förlåt papi - massa pengar i svordomsburken) men jag tog nästa avfart och på något mirakulöst sätt hittade jag till FountainGrove Parkway och hittade till deras hus. Deras hus är FANTASTISKT. Det är så stort och amerikanskt och verkligen jättevackert! Mitt rum är jättefint! och stort! och inte kallt! :D min säng är jättestor och knarrar och skriker inte som min säng här.
Jag är så nöjd med den här familjen. Julie var toppenhärlig! Glad och social och lätt att prata med. Väldigt lättomtyckt. Så jag känner mig lättad att hon är så bra. Hade inte klarat av en annan colby.... Garett var också trevlig. Han satt mest och kollade på football när jag kom, men han var trevlig! Han har tydligen släkt i Stockholm! Han är halvsvensk! Lusigt. Men han kan ingen svenska och har aldrig varit där. så jag får väl lära honom och se till att de kommer och hälsar på oss i Sverige! :P

Barnen är jättesöta! Lille Nathan är helt adorable. man vill bara äta upp honom. Colin är också jättesöt och väldigt lekfull. Han sluddrar lite när han pratar så det kan vara svårt att höra vad han säger ibland, men det ska nog gå bra. De har en helt fantastisk utsikt över hela Santa Rosa. Jag är verkligen jätteglad att jag hittat en sån bra familj! Jag hoppas att det här går bättre än vad det gjorde med min förra familj.
Julie behöver hjälp med barnen så snart som möjligt, eftersom hon och hennes man precis tagit två veckors semester och måste börja jobba redan nästa vecka. Så hon skulle vilja att jag kommer helst idag eller imorgon. Jag skulle lätt vilja komma idag eller imorgon jag med. Så snarare desto bättre! Colby däremot vill inte släppa mig riktigt än. Hon vill att jag ska stanna och hjälpa henne i två veckor till, tills de har hittat en ny au pair. Men saken är den, om min LCC säger till mig att jag har rätten till att flytta när som helst, så tänker jag dra. Det var Colby som sa upp mig, och det var nästan 3 veckor sen. Så. Det kan hon glömma.

Nu måste jag springa upp och äta lite frukost! (klockan är tjugo över elva. jag har varit vaken i en timme redan. mina sovvanor börjar förbättras lite!)
tjingeling

Kommentarer
Postat av: Sophia

Grattis, gud va kul hjärtat!

2008-01-07 @ 14:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback