utmattning

klockan är 7.30 pm och jag sitter i fotöljen i vardagsrummet. äntligen har jag lagt båda pojkarna. den första av fyra helvetesdagar är över. nu har jag tre kvar. jag vill fortfarande skjuta mig själv. jag är så trött att det går inte att beskriva med ord. det enda jag kan göra för att försöka förklara hur utmattad jag är, är att när jag satt i gungstolen med Nathan i knät o gav honom sin flaska började jag gråta. Det blev för mycket bara. hemlängtan, irritation, utmattning... allt på samma gång.
Garrett kommer hem på onsdagkväll men han är inte till någon som helst hjälp. helt ledig är jag inte förrän Julie kommer hem på torsdagkväll. vilket innebär tisdag, onsdag och hela torsdagen kvar. 3 dagar. men bara två nätter.
jag saknar min familj. jag saknar mina hundar. jag saknar vårt hus, skarpäng, buss 617, mina vänner, bygma. Idag pratade jag med Malin om lägenheter och flytta hemifrån.. jag skulle älska att bo med Malin. Jag kan bara tänka mig hur kul vi skulle ha. cannellonikvällar och göra hemmagjorda cosmopolitans. och stå i tvättstugan o inte fatta hur tvättmaskinerna funkar. Malin skulle såklart råka lämna en röd strumpa bland vittvätten så alla våra underkläder, BHar och vita skjortor skulle bli rosa. Så skulle vi skratta och kalla oss själva för Pink Ladies.
 Jag saknar Täby, Stockholm. Jag saknar Sverige så mycket att det gör ont just nu, och jag får panik när jag tänker på att jag lika jävla lång tid kvar som jag har varit här. just nu känner jag att jag verkligen inte kommer stanna den sista månaden, och att det finns inte en chans i helvetet att jag förlänger med ett år. Jag vet att Julie skulle vilja, men det finns inte en chans att jag gör det. så fort mitt Visum är slut tänker jag ta första bästa flyg hem. Jag vill bara hem.

nu ska jag sova... iallafall tills sju... kan jag ju hoppas.

Kommentarer
Postat av: frida

hej sis! det låter som att du ha de väligt kämpigt me barnen, men du verkar ändå hantera de bra!
ville bara påpeka att du får börja sakna 614 istället som skarpängs nya buss heter, mihih.
det är väl antagligen för att alla trodde att 617 samarbetade me hägernäs 617, så hägernäs heter fortfarande 617 men NU heter den exlusiva skarpängsbussen 614.
Mycket intressant va ?:D hoppas du har grattat mami idag :)
Puss o kram!/ lil sis

2008-02-26 @ 12:46:05
Postat av: Anonym

tycker du är jätteduktig Elin och snart är ju Julie
mer hemma så de tuffa passen är över.
puss
mams

2008-02-26 @ 12:52:35
Postat av: Emilie

KÄMPA elin, du klarar det!
tänk på när du får besk :)
hoppas vi pratas på msn ikväll (dag för dig)
sen när vi båda är i sverige och är arbetslsa så går vi till tegel och tar en rosa pantern som för 2 år sen då vi precis fyllt 18!!!
puss & kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback