dubbelt upp

så.. nathan spydde på mig igår. Julie och Garrett åkte till Tahoe och jag var ensam med killarna. Jag lagade middag till mig och Colin och gav Nathan hans babymat. En burk grönsaker. Så klockan 7 skulle jag lägga Nathan. Jag värmde hans mjölk och gick upp med honom. Jag bytte hans blöja och satte mig i gungstolen och gav honom mjölken. Han drack nästan allt, sen spottade han ut flaskan och spydde upp allting igen. Över sig själv, över mig, över hans filt, över stolen, golvet - allt. Jag svär, det var dubbelt så mycket som första gången.
åh. nathan börjar gallskrika, jag tar in honom i badrummet, tar av honom alla hans kläder, och tar instinktivt av mig alla mina spyiga kläder. Inte förrän nere i köket inser jag att jag går runt i Julie och Garretts hus i bara trosor. Haha det trodde jag nog aldrig skulle hända ändå.
Så jag sätter nathan i diskhon och börjar skölja av honom. Han gillar att bada så han blev snabbt på bättre humör.

Vid halv åtta är jag klar igen. Har badat honom, satt på honom ny pyjamas och gett honom Motrin. Så jag lade honom i hans babysäng och han somnade med en gång. tack och lov!
Efter det hämtade jag Colin som satt nere i vardagsrummet och tittade på TV, och gick upp o lade honom med. Vilket var bra mycket lättare än vad jag hade trott faktiskt. Vi läste två böcker och sjönk blinka lilla stjärna. Han gillar att höra den på svenska (och nu har jag ju faktiskt lärt mig hela också :P) Sen låg han i sängenoch vi pratade lite. Han var söt.
Jaa, sen satt jag nere i vardagsrummet och pratade av mig på Markus på msn (som var vaken till halv sju på morgonen! och skulle upp klockan nio! knäppgök). Sen vid 10 gick jag in till mitt rum och gick o la mig. Pratade lite med Julie också för att rapportera vad som hänt under kvällen.


Nathan sov hela natten. så skönt. jag trodde ärligt talat att det skulle vara värre på natten än vad det var. Jag trodde att Colin skulle längta efter Julie och vilja sova i min säng, eller ringa henne eller nåt, men han somnade när han la sig och vaknade inte förrän klockan 6. Nathan vaknade vid 5 och var hungrig. inte så konstigt eftersom han spydde upp allt han ätit innan. Så jag gav honom bara jättelite mjölk och la tillbaka honom i sängen så somnade han direkt.

När Colin vaknade tog jag honom till min säng och så sov vi där. Eller.. jag sov - han satte sina iskalla fötter på mina lår... och höll på o skruva på sig och lät och var lite smått irriterande. Men jag fick sova till 7 iallafall..


Nu är Colin i skolan, Nathan sover, städarna är här och jag sitter o väntar på att antingen familjen eller malin ska logga in på skype. Vill prata.

och så ska jag äta frukost också. Har inte hunnit göra det än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback