Lake Tahoe

alright, andra inlagget denna morgon. Ska beratta lite om Lake Tahoe! Vi akte dit i lordagsmorse vid elvatiden. Bilresan tog 4 timmar. Som tur var sa har de en stor bil, och en TV sa de kan underhalla barnen. Stackars Johanna akte ner till San Diego med sin vardfamilj och fick sitta mittemellan sina tva vardbarn i 10 timmar som brakade med varandra hela tiden. gud, stackars manniska. Jag satt langst bak vilket gav mig sinnesjuk aksjuka, men jag lyssnade pa musik och sov och kollade pa naturen. Vi kom fram runt 5 till hotellkedjan Marriott som var sjuuukt fancy. De hade tillochmed en privat strand. Sa vi bodde ratt fint! Vi hade en lagenhet typ med tva badrum med dusch, varav ett badrum hade en jacuzi, ett kok, ett stort vardagsrum och ett sovrum. Julie och Garrett sov i sovrummet, nathan sov i sin portable crib i badrummet och Colin och jag sov i vardagsrummet. Sangen var lite for hard for mig sa det tog ett tag for mig att somna varje kvall men det gick bra tillslut.
Forsta kvallen gick vi runt i omradet och tittade och gick sen ut pa Hard Rock Cafe och at en god middag.
Sondagen spenderade vi pa privatstranden. Det var jattevarmt i luften men valdans kallt i vattnet. Vilket var en ratt skon kontrast nar man holl pa o do i solen. Sa jag hoppade i i vattnet och Colin blev jattetaggad och ville leka med mig eftersom varken Julie eller garrett var sarskilt glada av att vara i vattnet. Sa jag och Colin lekte och hade jattekul. Han borjar inse nu att jag ska aka hem snart och sager hela tiden att han kommer sakna mig.
" I will miss you forever Elin..." sager han och ser jatteledsen ut. Ah, det ar sa heartbreaking. Om exakt en vecka idag tar han och jag farval.

Efter ett tag pa stranden sa borjade det mulna till ratt ordentligt och vi gick tillbaka till hotellets pool och hangde dar istallet. Jag och Colin lekte i poolen medans Julie och garrett forsokte ga runt med Nathan i vagnen for att han skulle somna. Vilket inte funkade alls for han bara skrek och vagrade sova. Jag sa till Julie att nar jag ar ute med honom sa satter jag honom bara i vagnen, faller tillbaka hans sate sa han ligger ner, tacker over vagnen med en handduk eller nagon liknande, sen staller jag vagnen en bit ifran oss och later honom vara. Han kan lata en 5 minuter eller sa men tillslut trottnar han och somnar. Det ar val klart att han skriker och vill ut och leka med alla andra barnen om han blir omkringskjutsad overallt och hor allt som hander utanfor. Sa de provade att bara stalla vagnen och lata honom vara en stund och vips, sa somnade han. Jag kan mina grejjer jag haha.

Efter lunchen och ett par timmar senare vid poolen borjade det regna och blasa sa vi gick in till hotellrummet. Jag och Julie duschade for att sen lamna Garrett ensam en stund med barnen sa vi kunde ga o shoppa lite. Hon tog mig till en affar som heter Cache. Det ar ratt kul for vi shoppar verkligen olika hon och jag. Inte nodvandigtvis helt olika stilar, men definitivt olika prisklasser. ha ha. sa jag gick runt och hittade mkt fina plagg, men seriost, 180 dollar for en klanning? I think not. Julie spenderade dock ett par hundralappar och Garrett suckade tungt nar vi kom tillbakan till rummet med alla hennes pasar. ha ah

Pa mandagen packade vi ihop och checkade ut vid elva (fastan Julie ringde och fick reda pa att utcheckningen egentligen var kl 10). Vi akte upp till Emerald Bay for att kolla pa en jattefin utsiktsplats over sjon. Det finns ett slott dar som heter Vikingsholm som ar norskt! Lustigt for nar Julie visade mig en karta forra veckan innan vi akte till Lake Tahoe sa sag jag Vikingsholm pa kartan och sa att det dar later jattesvenskt! Aja, jag hade nastan ratt. Skandinaviskt iallafall.
Sen akte vi de 4 timmar tillbaka till Santa Rosa igen. Nar vi akte upp i lordags sa stannade vi till pa en outlet i Vacaville som var fantastisk och jattestor! Jag berattade for Julie att jag hade avbokat min order pa vaskan fran Guess och hon sa att det finns en Guessbutik dar som jag kan stanna vid och kanske hitta nagon snygg vaska :) Sa det gjorde vi och jag hittade ett par jattesnygga jeans! Seriost de enda jeansen jag nagonsin haft som faktiskt passar och sitter jattesnyggt! Kande mig lite som nagon tjej i The Traveling Pants. vilket ar fruktansvart tontigt, i know. Men kul iallafall. Jag provade dem i storlek 30 och de satt bra i midjan men var fortfarande lite stora. Sa jag provade storlek 29 (vilket typ aldrig harhant forut i mitt liv) och de satt perfekt! Sa jag kopte de och en snygg skjorta till migsjalv. Under helgen dock sa tojdes dessa jeans en del och jag insag att jag kanske ska byta storlek igen. Sa pavagen hem stannade vi till i Vacaville igen och jag bytte jeansen till en storlek 28 (wow. jag tror deras storlekar ar lite stora...) och de sitter finfint. Lite tightare i midjan men det ar okej. De ar lite for vida langst ner tycker jag personligen och lite langa sa jag ska ga till nagon hemma i Sverige tror jag och fa dem altered.

Vi kom hem igen i mandags runt 5 tiden och jag hade inte atit nagot sedan frukosten och var fruktansvart hungrig. Johanna och jag sags pa kvallen och gick pa bio och sag Pineapple Express. Men den filmen ska jag beratta om i nasta inlagg. Nu tankte jag lagga upp lite bilder fran Lake Tahoe.


           



       



       



  



Thats all Folks!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad hände med hundbesöket???

2008-08-20 @ 23:36:33
Postat av: elin

just ja. det blev inte av. deras dotter Hannah var sjuk sa Julie ville inte ta dit Colin och Nathan. Vilket var synd, jag ville krama Yogi...



:(

2008-08-21 @ 02:33:11
Postat av: Anonym

då får krama Joker o Kasper desto mer

2008-08-21 @ 04:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback