uppkörning imorgon

igårmorse efter att jag skjutsat Julie, Garrett o pojkarna till flygplatsen så ringde jag Vic (och väckte henne förövrigt) för o berätta att jag planerade att komma till hennes hus. Vi spenderade dagen inne i stan och nere vid The Embarcadero där den olympiska elden skulle gå förbi, men vi åkte därifrån innan den kom för Vic skulle börja jobba klockan tre.. så det var lite synd.  väl hemma sen så såg vi dock att de hade ändrat rutten (pga alla som protesterar) så vi missade ju egentligen inget. däremot så såg vi allt Live på tv. det var ju lite coolt iallafall att San Francisco var den första staden i USA som elden gick igenom.
Vic åkte o hämtade Kieran o åkte på playdate. Under tiden stannade jag hemma hos henne i hennes säng o tog en powernap. jag hade ju faktiskt varit uppe sen 4.30 den morgonen så jag var lite trött.
Vic o Kieran kom hem, de väckte mig och vi åkte o hämtade Yasmin. Vics värdföräldrar ligger i skilsmässa så barnen bor hos pappan 3 dagar i veckan, vilket betyder att Vic måste skjutsa dom fram och tillbaka. Så igår skulle de sova hos Mehul (pappan) så vi åkte dit med barnen.
7.30 skulle vic slutat. efter ett antal osvarade samtal, några tårar av utmattning och irritation och lite småprat om hemlängtan rullade äntligen Mehul in klockan 9. en och en halv timme försent. Vic var arg, och Mehul bad om ursäkt. tydligen så var det här inte den första gången som han var sen. Jag tyckte skitsynd om Vic. jag hade också varit sjukt irriterad om jag var hon.

idag sov vi länge (eller.. jag sov länge, viki började jobba klockan 7). När hon hade kommit hem o barnen var i skolan gick vi upp o åt frukost och satt ute i solen o läste. vid halv tre åkte hon o hämtade barnen o jag åkte hem. Väl här hemma har jag inte gjort särskilt mycket. Skulle träffat Fia men hon jobbade sen blev det aldrig av. Hoppas vi kan ses imorgon iallafall.

Så, imorgon har jag min uppkörning. Jag är faktiskt lite nervös. Det står att man ska ha med en "licensed California Driver".  Varken Fia eller Viki hade någon med sig och det fungerade utmärkt för dem tydligen. Jag är orolig för:
om de ber mig visa upp mitt internationella körkort kanske de märker att det gick ut för flera månader sen. och jag vet inte vad som händer om de fattar att jag kör omkring olagligt.. hmm
jag hoppas det går bra iallafall. Uppkörningen ska nog gå bra. Hur svårt kan det vara att köra upp i Santa Rosa? Och med min egen bil? Nej, inte min egna förstås, Julies och Garretts, men med en bil som jag ändå kör varje dag och som jag är van vid. Undra om jag ska ta Toyotan eller Audin? I dont know, jag tar nog Toyotan tror jag.

Oh well, nu ska jag gå o duscha o packa ihop alla papper o se till att jag har med mig allt! I övermorgon åker jag till LA o träffar Malin! Jag längtar så jag dör. Fast efter de här två veckorna i LA så har jag inget mer att se fram emot :(   Det blir 4 långa månader. Jag har iofs min hemgång att se fram emot! Jag saknar alla så himla mycket. Jag önskar jag kunde träffa varenda en av er samma dag som jag kommer hem!

duscha var det ja. önska mig lycka till på min uppkörning imorgon, nu!
Puuss


image134

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Länge sen vi pratades vid. Kan du inte slå en signal ikväll o berätta om uppkörningen och jordskalvet. Var det läskigt? 4.3 låter ju mycket.Jobbar ikväll men papsen är hemma. Ha det så kul i LA och ta det varsamt.
puss mams

2008-04-11 @ 18:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback