men helvetes jävlar

image44

idag fick jag en bot.. IGEN!
GAH

igår använde min värdfamilj den lilla bilen aka "min bil". De parkerade den på andra sidan gatan från vårat hus. Imorse sa min värdmamma till mig att jag måste flytta på bilen eftersom det är streetcleaning klockan åtta. Hon sa att hon skulle åka iväg så jag kunde parkera bilen på våran uppfart sålänge, men när streetcleaningbilen har åt förbi så kan jag parkera den på samma ställe igen. Så vid tio i åtta flyttade jag på bilen och ställde den vid uppfarten. Fem över åtta är jag inne i köket och hör hur streetcleaningbilen åker förbi. Eftersom att david snart skulle åka med motorcykeln till jobbet så tänkte jag att jag kan flytta tillbaka bilen redan nu, så att han kan komma ut med motorcykeln ur garaget. Så jag flyttar tillbaka bilen dit den stod innan.
Sen går David, han kör ut motorcykeln och jag leker med Jackie. Rätt som det är kommer det en liten bil och ställer sig bakom min bil. David tittar upp på mig och gestikulerar: "vad faan" (typ). bilen ger en liten bot vid min bil och åker iväg. Jag går ut för att prata med David. Han börjar småskälla på mig om att jag inte får parkera där när det är streetcleaning. Och jag sa som det var: jag HADE flyttat på den, och jag var nästan säker på att jag hörde streetcleaningbilen åka förbi. Men nej. nej.
så SKOJ. 40 dollar till DMV. David sa att han skulle betala den här med, men då sa jag att nej, det vill faktiskt jag göra. Han sa: You don´t have the money.
haha och jag svarade: Yes I do! I really do! Så han gav med sig och låter mig betala. Det känns bara verkligen inte rätt att han ska betala den här med. Den förra var lixom på 150 dollar (!!)


(tur att jag har en påse pistagenötter att trösta mig med ^^)

Kommentarer
Postat av: Levine

mick tal-BOT
hahah
YESS där fick jag tillre
wöö


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback