STISH!

jag försov mig faktiskt imorse också, vaknade klockan nio och fick lite lätt panik över hur jag skulle göra. sova eller träna? men jag gick upp *yesss* åkte till YMCA som ligger på 19th and Eucalyptus - tar väl en ungeför 10-15 minuter dit med bil så det är najs. traskar in där runt tio och pratar med en förvånansvärt otrevlig brud i receptionen. jag berättar att jag ska läggas till som en additional adult på mina värdföräldrars medlemsskap och hon sa att då måste de skriva på ett avtal om det. som tur var så fick jag ett tredagarspass som jag kan träna på, så det är ju shysst. traskade upp till gymmet som hade typ en miljon cardiomaskiner, och hälften så många muskelmaskiner. gymmet är rätt nice. och det finns massa olika klasser de håller i. Typ kickboxing, vattengympa och såna tantiga grejjer.

men ändå, lite valmöjligheter har ingen dött av. så jag hoppar upp på treadmillen och börjar kuta. efter tio minuter var jag dödstrött och det kliade överallt. jag vet inte varför, men varenda gång jag tränar och blir svettig så börjar det klia! På höfterna, magen, under brösten. i dont get it. anywho, även fast jag var så trött att jag skulle kunnat slänga mig över närmsta gymmare och spytt så fortsatte jag tappert. i femtio minuter! :O (tillochmed JAG förvånar mig själv). sen tränade jag lite armar, ben, rygg och mage. jag var så svettig så jag halkade på mig själv nästan. och det absolut JOY:igaste av allt var att solen bestämde sig för att titta fram medans jag tränade. så när jag kom ut med collegetröja och ullbyxor hade min bil värmt upp sig typ fyrtioelva miljarder grader så det var ren öken därinne. phew.

jag är stolt över mig själv som lyckats ta tag i min träning! Äntligen! Åtta veckor efter ankomst! vad som suger är att gymmedlemsskapet kostar 46 dollar i månaden. dock har jag och Colby (min värdmamma) löst allting på ett smidigt sätt. Jag ska ta ut hunden tre gånger i veckan under min sovmorgon, och iställer för att hon betalar mig mer pengar, så pröjsar hon för mitt gymkort! det är ju helt okej. fast jag tror att jag går back på det litegrann, men ändå. man kan vara schysst o ställa upp med hunden. Det är faktiskt ändå rätt skönt o komma ut o traska o lyssna på musik. Plus att det blir lite mer träning för mig ;)
(när blev jag en sån hurt-fia?)

David (värdpappan) har fem vänner från Frankrike på besök. David pratar flytande franska så alla springer runt och är oerhört franska av sig. Jag snodde ett glas vin, skröt lite om min skolfranska och släktingar i Grenoble (uttalade det på PERFEKT franska) sen smet jag ner hit. Från alla barn, pappor och pretentiösa fransmän. fast det var mycket trevliga. och de trodde att jag var davids fru.
("Nog för att min fru är ung, men inte riktig SÅ ung") Sa David på perfekt franska. och jag snappade upp det minsann ;)

Kommentarer
Postat av: Pelle

Att läsa om din hurtighet har motiverat mig att faktiskt träna i kväll och inte hoppa över det, som jag faktiskt undermedvetat hade planerat.
Tack får jag väl säga!
Föresten Elin förlåt om min förra kommentar var extremt opersonlig och torr.
Och tack för din fina kommentar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback