Halloween is coming up.

På onsdag är det Halloween, och det ska bli jättekul att se hur det firas här. Som ni kanske vet är halloween hästlängder större än i sverige. man går till sk Pumpkin Patches för att välja ut den perfekta pumpan (ungefär som att gå o handla julgran i Sverige), alla barn beställer kostymer (Joey ska vara dödsätare från Harry Potter, India ska vara Obi Wan Kenobi och Jackie ska vara Yoda). De är så söta :P Speciellt India som i stort sett tar på sig sin Obi Wan dräkt varje dag efter skolan. Jag har börjat kalla henne Obi Wan :)
Joey ser ascool ut i sin dödsätare dräkt - och jag kan bara tänka mig hur adorable Jackie kommer vara i sin gröna Yoda dräkt. Ser fram emot onsdag med andra ord.

Idag ska jag, Viki och förhoppningsvis Sandra åka till Haight för o köpa kostymer till oss själva. Det finns en butik i ett köpcenter som heter Mervyns där jag och barnen köpte Joeys dräkt som också hade vuxenkostymer. Så vi ska dit och kika. Mestadels hade de typ sjuksköterska, polis - dräkter...men det kan ju vara kul det med. Jag har mina ögon på en jag tyckte var kul. Jag lägger upp bilder senare ;)

Varje år hålls en streetfest i Castro (inte som gay street fairen) ;),utan en vanliga halloweenfest ute på Castros gator. Men iår så ska det inte hållas någon för tydligen blev det bråk förra året på den här festen så nu är den inställd! DET SUGER! så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Förhoppningsvis dyker det upp något.

Igår kom Davids dotter Zoe hit till huset och ska stanna över helgen. Jag gillar henne verkligen - hon är jättetrevlig. Vi är lite samma typ av person så vi satt och snacka rätt mycket igår. Tydligen ska hon på en halloweenfest hos en kompis ikväll och hon sa att hon gärna tagit med mig men att killen hade hyrt en lokal, och man måste vara över 21. (varför är jag inte 21?)
Hon sa också att hon kan hjälpa mig att skaffa ett falskleg men jag tror jag bangar på den. Lätt att jag skulle vilja gå ut o festa i San Francisco, men om jag blir påkommen om att det är ett falskleg så blir jag sååååå hemskickad. Vill inte sabba det. Så jag får hålla mig nykter helt enkelt... i ett år... det är lugnt.

nu ska jag gå upp och käka frukost, sen kommer Viki och Sandra, sen åker vi o tankar bilen och brummar till Haight och shoppar. Tjing.

Kommentarer
Postat av: frida

det verkar ju bli en awesome halloween för dig där borta!
vore ju inte helt fel att sätta på sig ett lakan o gå "bus eller godis", eller?
förresten var din duktiga syster så duktig att hon tog sig till semifinal i singel i riksklass i helgen !:) tihi
Puuss

Postat av: Maria

I will save you! jag kommer med en kall heineken till däh! karatefylla! haha :P

2007-10-29 @ 13:47:25
URL: http://riphertoshreds.blogg.se
Postat av: eyeline

hahah jaa för ofta att tullen låter dig ta in svensk öl till USA? ;)

2007-10-29 @ 19:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback