2 månader.

"sådärja. en månad avklarad. känns bra. 11 månader kvar hos familjen. Sen ytterligare en månad att resa. Om jag inte dör av kronisk hemlängtan innan. är nog inte helt omöjligt."

shit.. det där skrev jag för exakt en månad sen här i bloggen... 12 inlägg sedan. det är sjukt egentligen var tiden går fort. är det bara jag som tycker att det känns som om igår jag åkte? För det gör det verkligen. veckorna rinner förbi i en sjuhelsikes fart kan jag säga. jösses. och det är riktigt skönt, för mitt schema har ändrats nu också. Nu börjar jag jobba tidigt på måndagar och fredagar. så tisdag, onsdag och torsdag börjar jag halv ett, vilket ger mig tid att åka och träna på mornarna. Plus att jag ska ta ut Buster en timme mellan 12-1 (och få extra betalt - yey). Buster är så jävla sweet. skön hund.

imorgon ska jag upp tidigt även fast jag inte börjar jobba förrän halv ett. så ska jag hitta the YMCA och skaffa gymkort o träna. ser fram emot det faktiskt... knas. sen ska jag förhoppningsvis träffa Vicky och den nya svenska tjejen Sanda, som tydligen kommer från Enebyberg hemma i Täby. Jag säger då det - världen är allt bra liten.

imorgon är det extra skönt för jag behöver inte hämta Joey och India förrän 3 från skolan så jag har en extra timme här i mitt rum. så halv tolv imorgon natt (svensk tid) är jag tillgänglig. dock bara på skype för av nån dum jävla anledning har mitt msn slutat fungera. Pappa... hjälp?

nu ska jag lägga mig i min säng, äta pistagenötter och försöka hindra mig själv från och gå till Andronico´s och köpa Ben&Jerry´s (det var ett jävligt close call igår på Walgreens.. Vicky räddade mig i sista sekunden. Jag hann tillochmed klura ut att man bergis kunde be om plastskedar på Starbucks´et tre kvarter därifrån...) jag sjunker allt djupare.
sen ska jag SOVA. och ladda inför träningen imorgon. jag är taggad.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Elin! Vad kul att se att du tycker tiden går snabbt! Det tycker jag också den gör! Jag förstår verkligen din känsla av att missa sitt liv på hemma plan, även fast jag inte kan jämföra mig med dig då jag bara är 20-30 mil hemifrån och hemma varje helg. Så det du gör är beundransvärt och jag tror att alla vi som läser din blogg önskar att vi skulle vågat göra något liknande av det du gör, det gör i allafall jag.
Dina 10 månader som du har kvar tror jag kommer gå väldigt snabbt :) Sköt om dig och fortsätt blogga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback